دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

آبیار در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس:

«نفس» وقاحت جنگ را نشان می‌دهد

نرگس آبیار در هفتمین شب کانون کارگردانان سینمای ایران

سینما پرس: نرگس آبیار که فیلم «نفس» او نماینده ایران در آکادمی اسکار آمریکاست، می‌گوید که فیلمش وقاحتی از جنگ را نشان می‌دهد که سیاستمداران آن را نشان نمی‌دهند.

نرگس آبیار در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس با رویکرد انتقادی از سیاستمداران، گفت: «آن‌ها هستند که مرزها را مشخص می‌کنند. سینما، هنر، فرهنگ این کار را انجام نمی‌دهد و آحاد بشر را به هم نزدیک می‌کند. ملل را به هم نزدیک می‌کند.»

خانم آبیار درباره فیلم نفس اضافه کرد: « این فیلم وقاحتی از جنگ را نشان می‌دهد که از آن پرهیز بکنیم. این کاری است که سیاستمداران انجام نمی‌دهند.»

فیلم نرگس آبیار به زبان فارسی است و داستان دختری به نام بهار را در اوایل انقلاب و آغاز جنگ ایران و عراق تعریف می‌کند. بزرگ‌ترین ترس او از دست دادن پدری است که به بیماری تنفسی حاد دچار است. بهار بیشتر وقت خود را به این می‌گذراند که ببیند آیا پدرش هنوز نفس می‌کشد یا نه.

این کارگردان سینما درباره شخصیت اصلی فیلمش تاکید کرد: «هیچ چیزی مانع تخیلات این بچه و آرزوها و رویاهایش نیست: نه مریضی‌اش، نه فقرش، نه شرایط سختش تنها چیزی که مانع این بچه می‌شود جنگ است. جنگ است که تخیلات و آرزوها را نابود می‌کند.»

آبیار با انتقاد از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، گفت: «ما باید به سراغ زبانی برویم که مردم را به یکدیگر نزدیک‌تر کند و نه زبان کینه‌ورزی و زبانی که بین ملل دنیا فاصله بیاندازد. این اتفاق بدی است که در حال حاضر در آمریکا در حال رخ دادن است و می‌بینیم که جامعه هنری هم آن را دوست ندارد.»

پیش از این وی در گفت‌وگوی دیگری از رئیس جمهوری آمریکا درخواست کرده بود تا با تماشای اثرش و تجربه مردم عادی ایران از انقلاب و جنگ نگاه خود به ایران را عوض کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.