دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

فیلم سینمایی «پل سفید» به سه جشنواره خارجی راه یافت

پل سفید

سینماپرس: «پل سفید» در آینده نزدیک در سه جشنواره جهانی به روی پرده می رود.

آماده سازی نسخه بین المللی فیلم اخیر علی قوی تن با عنوان «پل سفید» به پایان رسیده است. این اثر بناست در آینده نزدیک در بخش رقابتی جشنواره های الیمپیا (یونان) کرالا (هند) و داکا (بنگلادش) اکران شود.

«پل سفید» که دارای مضمونی اخلاقی و انسانی است، به مسائل تربیتی دانش آموزان می پردازد. این فیلم تیرماه امسال در سی امین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد و جایزه ویژه یونیسف به بازیگر این فیلم تعلق گرفت. پل سفید قرار است در بخش رقابتی چهل و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد نیز به روی پرده رود.


علی قوی تن با فیلم های «پرواز بادبادک»، «آفتاب مهتاب زمین» و «آسمان آبی مادرم» تاکنون در بیش از چهل جشنواره کشورهای خارجی شرکت داشته و درباره «پل سفید» می گوید: ««پل سفید» نیز در ادامه سه فیلم قبلی ام ساخته شده و به مشکلات آدم هایی می پردازد که امروزه در جامعه ما کمتر به آنها توجه می شود. لازم است مسائل فرهنگی و تربیتی را جدی بگیریم تا جوانان در گرداب ناکامی ها نیافتند».


او همچنین در مورد اکران فیلم خود نیز گفت: «از نظر من در شرایط کنونی نمایش این نوع فیلم ها از طریق جشنواره ها بیشتر و بهتر دیده می شوند چون هدف ما از ساختن این موضوعات فرهنگی این نیست که به جنگ فیلم های سرگرم کننده و گیشه ای برویم. در واقع همین که فیلم بتواند در چند جشنواره داخلی و ۱۰ الی ۲۰ کشور خارجی به نمایش درآید از این طریق مردم زیادی در داخل کشور و کشورهای خارجی آن را می بینند و این بیشتر از اکران در ۲۰- ۳۰ سینمای تهران اثرگذار است، ضمن اینکه صدور فرهنگ ایرانی و مسائل تربیتی و اخلاقی نیز در آن سوی مرزها به نفع کشورمان است. ضمن اینکه بعد از آن، نمایش در سالن‌های خاص، ناوگان هوایی، قطارها، اتوبوس ها، فروش اینترنتی، نمایش خانگی و صدا و سیما، و فروش به شبکه‌های کشورهای اروپایی و آسیایی و غیره، همه این ها جزو نمایش فیلم محسوب می‌شود و ما نباید خودمان را فقط محدود به اکران در چند سینمای تهران کنیم».

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.