سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

مدیر شبکه نسیم خبر داد؛

«دورهمی» بعد از ماه صفر و «خندوانه» نوروز ۹۷ به روی آنتن می رود

خندوانه-رامبد جوان

سینماپرس: خبرگزاری شبستان: محمد احسانی در مورد سیاست‌ها و دلایلش برای تولید برنامه‌هایی چون «کتاب‌باز»، «هزارداستان»، «عبدی‌شو»، «دورهمی» و «خندوانه» توضیحاتی داد.

«محمد احسانی» مدیر شبکه نسیم درباره برنامه «کتاب‌باز» و برنامه‌هایی با محوریت ترویج کتابخوانی به خبرنگار تلویزیون شبستان،  گفت: یکی از وظایف مهم رسانه‌ها این است که کتاب، این کالای اصیل فرهنگی را به سبد فرهنگی مردم برگردانند. ما به عنوان شبکه تفریح و سرگرمی ممکن است در نگاه اول بنظر آید که در این عرصه فعال نیستیم، اما در ایام ماه محرم و صفر با توجه به اینکه محدودیت در برنامه‌های شاد داشتیم، برنامه‌هایی که از لحاظ فرم آبرومند باشد و دارای یک محتوای مناسب باشد را تولید و تهیه کردیم که سری جدید برنامه «کتاب باز» از جمله آنها بود. البته برنامه‌ای هزار داستان و «مسابقه فکر برتر» هم با توجه به اهداف این شبکه تولید و پخش شد. این در حالی است که این شبکه درواقع ماموریت تولید زیاد ندارد و بیشتر برنامه هایش به صورت تامینی است.

کتاب باز با سروش صحت جذاب تر شده است

وی در توضیح بیشتر برنامه «کتاب باز» بیان کرد: سری جدید برنامه کتاب باز با اجرای سروش صحت که مقبولیت خوبی بین مردم دارد و تنوعی که در مهمانان و آیتم‌ها (از جمله بخش انیمیشن، دلنوشته و ...) توانسته اقبال عمومی را جلب کند و ما نیز سهم خودمان را در ارتقای فرهنگ کتابخوانی بجا آوریم و این موضوع را به عنوان یک وظیفه فرهنگی در نظر گرفتیم و شعار برنامه «کتاب باز» نیز این است که «امیدواریم مردم ایران روزی کتابخوان‌ترین مردم دنیا شوند».

مدیر شبکه نسیم در پاسخ به اینکه رسانه‌ها چقدر به ارتقای برنامه‌های این شبکه کمک می‌کنند، توضیح داد: ما از رسانه‌ها - هم منتقدان و پیشنهاددهنگان و هم آنهایی که از ما تعریف می‌کنند- بهره کامل بردیم و آقای اشرف، مدیر روابط عمومی این مواضع را به اطلاع من و مدیران می‌رسانند. دوستان رسانه‌ای نیز در این راستا کار سختی دارند و اگر اینها نباشند معلوم می‌شود چه خلأیی وجود دارد. معمولاً زحمات این دوستان نیز کمتر دیده می شود اما ما سعی کردیم به بهترین نحو از زحمات دوستان تشکر کنیم و حداقل، نظرات آنها را در تصحیح مسیرمان استفاده کنیم و تمامی این نظرات به اطلاع مدیران تصمیم‌گیرنده در شبکه می‌رسد و خیلی هم راهگشا بوده است.

بعد از محرم و صفر منتظر دورهمی باشید، خندوانه در نوروز

وی در پاسخ به اینکه بعد از ماه صفر، باید منتظر چه برنامه‌هایی از شبکه نسیم خواهیم بود؛ آیا دورهمی و خندوانه به آنتن برمی‌گردند یا خیر؟ گفت: دوستان در حال کار هستند و برنامه‌هایی روی آنتن می رود که هم اکنون در حال پیش تولید هستند. مهران مدیری در حال کار است و برنامه «دورهمی» با لوکیشن و ایده‌های جدید در حال ساخت است و برنامه‌ریزی پخش دورهمی در آینده ای بسیار نزدیک و  برای ماه ربیع الاول در نظر گرفته شده است. اما برنامه «خندوانه» به دلیل حجم بالای برنامه های چند ماه پایانی، گروه را خسته کرده بود و فرصتی می‌خواستند تا نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنند و ایده‌های جدید بیابند چون برنامه‌هایی که به ورژن‌های بعدی می‌رسند، اگر ایده جدید نداشته باشند، افت می‌کنند.

بدون دورهمی و خندوانه آنتن تلوتلو می خورد

احسانی درباره علت تولید فصل‌های جدید برنامه های «دورهمی» و «خندوانه» آن هم با سازندگان قبلی گفت: واقعیت این است که در این زمان که تلویزیون برای جذب مخاطب رقبای زیاد و کار سختی دارد، در دو ماهی که این برنامه ها پخش نمی شد هیچ‌کس پاسخگوی تلو تلو خوردن آنتن و تماس‌های زیاد مردم برای پخش مجدد این برنامه ها نبود. این درحالی است که خندوانه ۷۴ و دورهمی ۷۸ درصد مخاطب را به خود اختصاص داده بودند که با هیچ برنامه دیگری قابل مقایسه نبود.  

تولید برنامه جدید با اکبر عبدی

مدیر شبکه نسیم در پاسخ به اینکه آیا شما فراخوانی برای جذب ایده ها و پیشنهاد برای تولید برنامه‌ها توسط افراد جدید داده اید؟ گفت: فراخوانی به صورت عمومی نداشته ایم اما به عنوان مثال ما با اکبر عبدی که فردی توانمند و برای مخاطبین نوستالژیک است و می تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد، برای تولید برنامه ای صحبت کرده ایم و محمدرضا شهیدی فر را هم به عنوان مشاور در کنار ایشان قرار داده ایم تا برنامه جدید متفاوتی را تولید کنند اما به هر حال طراحی و تولید این برنامه ها نیاز به پیش تولید خاص خود را دارد که زمان و هزینه بر است و کار سختی است.

مذاکره با جناب خان

احسانی در پایان در مورد مذاکرات برنامه خندوانه برای حضور «جناب خان» نیز اظهار کرد: مذاکراتی با صاحب این عروسک در حال انجام است و پیش بینی ما برای اینکه فصل پنجم خندوانه روی آنتن رود، برای نوروز ۹۷ است.

* شبستان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.