پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

سریال «محکومین»، مستندگونه ساخته می شود

سیدجمال سیدحاتمی

سینما پرس: با اشاره به اینکه تولید سریال محکومین مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد، کارگردان این اثر از دو پروژه سینمایی جدیدش خبر داد.

به گزارش سینما پرس، فیلمبرداری سریال اجتماعی محکومین مراحل پایانی را در شرایطی طی می کند که با دو کارگردان و دو مجموعه  مجزا در حال تولید است.

سید جمال سید حاتمی یکی از این کارگردان ها است که با یک دوربین و میانگین ضبط ۶ دقیقه در روز گروهش را رهبری می کند. وی در مورد علت استفاده از تنها یک دوربین برای این مجموعه گفت:  این سریال قصه اجتماعی دارد، برای همین  تلاش می‌کنم این مضمون ها را  مستندگونه بسازم. در همین راستا ساختاری را هم که انتخاب کردم، هم در بازی‌ها و هم در طراحی صحنه و لباس و دوربین و کارگردانی ساختار مستند است. بر همین اساس فکر می‌کنم باید یک با یک دوربین باشد. در عین حال  تلاشمان را می‌کنیم ساختار سینمایی و جذابی هم داشته باشد.

وی درمورد علت قبول کردن این پروژه تلویزیونی گفت: بعد از لاک قرمز شرایط خوبی برای انجام کارهای مختلف فراهم شد،  اما من دوست دارم کاری بسازم که دغدغه مند باشد و این سریال محکومین هم دقیقا در همین راستا است. علت قبول کردن این پروژه هم این بود که احساس کردم می توان در این مجموعه صحبت کرد و ماجراهایی را که لازم است در اجتماع ما اتفاق بیفتد یادآور شد.

کارگردان سینمایی لاک قرمز در مورد انتخاب بازیگرانش در سریال محکومین گفت: در این سریال نیز مانند سینمایی لاک قرمز از بازیگرانی استفاده کردم که شاید مخاطب انتظار آن نقش‌ها را نداشته باشد.

سید حاتمی در مورد موضوع دو کارگردانه بودن این سریال، با بیان اینکه گروه‌های تولید ارتباطی  با هم ندارند گفت: اپیزودهای ما کاملاً مجزا است و احتیاجی به هماهنگی نیست. برای همین احتمالاً  هم بازیگرانش هم ساختارش و هم دیدگاه قسمت هایی را که من می‌سازم با قسمت هایی که آقای قناعت می سازد تفاوت خواهد داشت. با این حال یک موضوع مشترک داریم به اسم حکم جایگزین که به تازگی در بخش قضایی ایران دارد جا می افتد.  تم همه قصه‌هایمان نیز حکم جایگزین است.  

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه در مورد در جشنواره فجر امسال فیلمی نخواهد داشت گفت:  در حال حاضر روی دو سناریو  کار میکنم که مضمون یکی از آنها مشکلات اجتماعی است و دیگری هم ژانرش معمایی وحشت است.

سید حاتمی در مورد بازیگران این دو سینمایی گفت: هنوز بازیگران به طور دقیق مشخص نیست ولی چون من عادت دارم کارهایم را با کسانی که قبلا باآنها کار کردم و رفیق هستم بسازم بعید نیست با همان تیم لاک قرمز کار کنم.

عوامل تولید عبارتند از:، تهیه کننده: بهروز مفید، کارگردان: سیدجمال سید حاتمی، نویسندگان: طلا معتضدی، امیرمحمد عبدی و رسول نقوی، دستیار اول کارگردان: میثم بیدقی، دستیار دوم: کارگردان حمیده مقدسی، تصویربردار: حسین ناظریان، صدابردار: علی نیازی، برنامه ریز: امیر سلیم خانی، طراح صحنه و لباس: مرتضی پورحیدری، طراح گریم: احسان روناسی، مدیر تولید: سید مسعود مهدوی، منشی صحنه: سارا مطلق و عکاس: پویان بحق.

سریال محکومین با هدف آشنا کردن مخاطبین با احکام جایگزین دادگاه ساخته می‌شود و در این بین سعی می‌کند بیننده خود را به ماجراهای خود نزدیک کند تا احساس همزاد پنداری وی را برانگیزد. این مجموعه تلویزیونی کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در دست تولید است. تا به حال بیش از ۶۰ درصد این مجموعه تولید شده و احتمالاً دی ماه روی آنتن خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.