جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰

بازگشت بازیگر مطرح سینما به تلویزیون پس از ۲۰ سال

جورج کلونی

ایسنا: «جورج کلونی» اقتباسی تلویزیونی از رمان کمدی سیاه نوشته «جوزف هِلر» را کارگردانی و در نقش اصلی آن بازی می‌کند.

بخش تلویزیونی کمپانی پارامونت اعلام کرد: «جورج کلونی» با کارگردانی و نقش‌آفرینی در سریالی به اقتباس از رمان «کچ-۲۲» پس از دوری حدود ۲۰ ساله دوباره به تلویزیون بازمی‌گردد.

«کلونی» که نزدیک به دو دهه قبل در سریال «ER» شبکه ان‌بی‌سی بازی کرده بود، سریال اقتباسی و جدید «کچ-۲۲» را بر اساس رمانی با همین نام نوشته «جوزف هلر» در سال ۱۹۶۱ را در شش اپیزود کارگردانی خواهد کرد.

فیلمبرداری این سریال از سال ۲۰۱۸ برای کمپانی پارامونت آغاز خواهد شد اما هنوز هیچ شبکه تلویزیونی مسئولیت پخش آن ر ا بر عهده نگرفته است.

داستان رمان «کچ-۲۲» که در ایتالیا روی می‌دهد درباره یک سرباز آمریکایی به نام «یوساریان» است که برای پایان دادن به خدمت خود هر روز باید تعداد بیشتری ماموریت را انجام دهد و حالا تنها راه او برای فرار کردن از این ماموریت‌ها این است که خود را به دیوانگی بزند و ...

«کلونی» ۵۶ ساله قرار است در این سریال در نقش سرباز «یوساریان» بازی کند. نویسندگی این اثر تلویزیونی بر عهده «لوک دیوس» و «دیوید میچود» است اما هنوز سایر عوامل و بازیگران آن مشخص نشده‌اند.

«جورج کلونی» اولین بار برای بازی در سریال‌های «حقایق زندگی» و «روزان» به عنوان یک بازیگر مطرح شد اما بازی در نقش دکتر «دو راس» در سریال «ER» بود که برای او دو جایزه امی و سه جایزه گلدن گلوب به ارمغان آورد.

وی در سال ۱۹۹۹ برای حضور در صنعت سینما، بازی در سریال «ER» را رها کرد و از آن زمان تاکنون تاکنون شش‌بار (برای بهترین بازیگری، کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و تهیه‌کنندگی) نامزد کسب جایزه اسکار شده است که یک‌بار برای فیلم «سیریانا» در سال ۲۰۰۵ موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و در سال ۲۰۱۲ نیز در مقام تهیه‌کننده در کنار «بن افلک» و «گرنت هسلا» اسکار بهترین فیلم را برای تهیه‌کنندگی «آرگو» به دست آورد.

«کلونی» تاکنون فیلم‌های «اعترافات یک ذهن خطرناک» (۲۰۰۲)، «شب بخیر و موفق باشید» (۲۰۰۵)، « کلاه‌چرمی‌ها» (۲۰۰۸)، «عید مارس» (۲۰۱۱) و «مردان تاریخی» (۲۰۱۲) را در مقام کارگردان مقابل دوربین برده است و جدیدترین ساخته وی در مقام کارگردان نیز «حومه شهر» نام دارد که امسال در افتتاحیه جشنواره ونیز رونمایی شد.

پیش از این بازیگران مطرح سینما چون «نیکل کیدمن»، «جولیا رابرتز»، «رابرت دنیرو»، «مایکل داگلاس» و «ریس ویترسپون» نیز پس از یک دوری بلند مدت مجددا به دنیای تلویزیون بازگشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.