شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

انیمیشن کوکو پرفروش‌ترین فیلم تاریخ مکزیک شد

 انیمیشن کوکو

سینماپرس: انیمیشن کوکو (Coco ) از تولیدات استودیوهای پیکسار و والت دیزنی با ۴۳ میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای مکزیک شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، انیمیشن کوکو (Coco ) که از آخرین هفته نوامبر در سینماهای آمریکا اکران می شود، در ۱۹ روز اول اکران در مکزیک ۸۲۴ میلیون پزو (معادل ۴۳ میلیون دلار) فروخت و رکورد تاریخ سینمای این کشور را شکست. هر چند «انتقام‌جویان» در کل اکران خود ۸۲۷ میلیون پزو فروخته بود اما انیمیشن تازه پیکسار و دیزنی تا همین لحظه بی‌تردید از این مرز گذشته و رکورد فروش را از آن خود کرده است.

«کوکو» در هفته منتهی به جشن‌ها و تعطیلی روز مردگان در مکزیک به نمایش عمومی درآمد و برای سه هفته پیاپی صدرنشین جدول فروش هفتگی در این کشور همسایه آمریکا بود. داستان فیلم ارتباطی نزدیک به روز مردگان دارد و درباره پسرکی ۱۲ ساله و دوستدار موسیقی به نام میگوئل است که درگیر حل معمایی ۱۰۰ ساله می‌شود و در جریان جست‌وجوهایش ناخواسته اعضای خانواده خود را پس از مدت‌ها گرد هم می‌آورد.

«کوکو» که تا امروز آمار ۹۶ درصد نقد خوب را در سایت روتن تومیتوز به ثبت رسانده، از ۲۲ نوامبر در آمریکای شمالی و به فاصله‌های یک‌روزه در چین و روسیه روی پرده می‌رود. آنتونی گونزالس و گائل گارسیا برنال صداپیشه‌های نقش‌های اصلی فیلم ۱۰۹ دقیقه‌ای «کوکو» هستند که خالق «داستان اسباب‌بازی۳» روی صندلی کارگردانی آن نشسته و فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای از نویسنده «دانشگاه هیولاها» ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.