یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵

پرسش دو رسانه مستقل درباره ورود یک «ژن خوب» دیگر به سینما

مهناز افشار در شاه کُش

سینماپرس: حدودا ۳ ماه قبل بود که درباره تلاشهای کارگردان «در مدت معلوم» برای تولید دومین فیلمش با همکاری عباس نادران آقازاده الیاس از چهره های شناخته شده جریان اصولگرایی گزارشی منتشر شد.

به گزارش سینماپرس؛ پرسش اصلی آن گزارش این بود که جوانی همچون عباس نادران چگونه خواهد توانست پروانه تهیه کنندگی بگیرد آن هم در شرایطی که امثال پیمان معادی و محمدحسین مهدویان نتوانسته اند از سدّ دریافت پروانه تهیه کنندگی بگذرند و مجبور شدند قید تولید را بزنند و به کارگردانی بسنده کنند.

با این حال آنچه رخ داد کلید خوردن «شاه کش» به کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه کنندگی عباس نادران بود. فیلمی که مهناز افشار که خودش با یک آقازاده وصلت کرده هم نقش اصلی آن را بازی میکند.

این مسأله با واکنش دو رسانه مستقل مواجه شده است.

رسانه «اُنلی سینما» درباره آن نوشته است: مهناز افشار که همسر آقازاده دو معاون احمدی نژاد است مشغول بازی در «شاه کش» است به تهیه کنندگی آقازاده الیاس نادران از سران اصولگرایی! کسی میداند آقازاده جوان نادران پول تولید فیلمش را چطور جور کرده؟ و چگونه پروانه تهیه کنندگی گرفته؟

رسانه «ستاره سینما» هم با اشاره به رسوخ آقازادگان در سینما نوشته است: پس از ورود آقازادگانی همچون حمیدرضا عارف (پسر محمدرضا عارف)، علی حضرتی (پسر الیاس حضرتی)، سیدمحمدهادی رضوی (داماد محمد شریعتمداری) خبر رسیده است که پسر الیاس نادران نماینده سابق اصولگرا نیز به خیل آقازادگان سینمایی پیوسته و سرمایه گذاری و تولید فیلم «شاه کش» به کارگردانی وحید امیرخانی که قبلا فیلم «در مدت معلوم» را در کارنامه داشت برعهده گرفته است. در این فیلم که مهناز افشار همسر یاسین رامین آقازاده محمدعلی رامین ایفای نقش می کند، آقازاده الیاس نادران هم نقش سرمایه گذار و تهیه‌کنندگی فیلم را بر عهده دارد. ورود این آقازاده جدید به سینما در حالی است که پیش از این آقازاده الیاس حضرتی، علی حضرتی که قبلا در موسیقی زیرزمینی حشر و نشر داشت(!؟) با ساخت فیلمهای شکست خورده‌ای همچون «خداحافظی طولانی» و «نیمرخ ها» و حمیدرضا عارف آقازاده ژن خوب محمدرضا عارف با ساخت فیلم شکست خورده «فصل نرگس» علیرغم در اختیار داشتن انواع امتیازات در تولید و تبلیغات و پخش، کارنامه قابل دفاعی از خود در این زمینه باقی نگذاشتند. حضور این قبیل سرمایه گذاران در سینما از آن جهت نگران کننده است که منشأ اینگونه سرمایه گذاریها شفاف سازی نشده و پرداخت بی رویه به عوامل و بازیگران توسط این سرمایه گذاران  سبب برهم خوردن چرخه اقتصاد سینما و در نتیجه افزایش هزینه های تولید و ایجاد ورشکستگی برای سایر تهیه کنندگان می گردد و عرصه سینما نیز برای این آقازادگان همچون عرصه های سیاسی و مدیریتی پدرانشان به محل آزمون و خطای زندگی مردم و فعالان صنف تبدیل می‌گردد.

* سینماروزان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.