یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸

زمان پخش سریال‌های جدید تلویزیون

سریال‌های جدید تلویزیون

سینماپرس: علاوه برسریال‌هایی که شبکه‌های اول تا سوم برای مخاطبان‌شان درنظر گرفته‌اند، برنامه پربیننده «دورهمی» نیز از شبکه نسیم پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، براساس یک سنت مرسوم در رسانه ملی، هر سال نمایش سریال‌ها طوری در نظرگرفته می شوند که قبل از آغاز ماه محرم به اتمام برسند. با توجه به این رویکرد تلویزیون، پس‌از پایان ایام عزاداری، موج جدیدی از سریال‌ها از رسانه ملی پخش می‌شود. در سال‌های اخیر با توجه به همزمانی این موج از سریال‌ها با فصل سرما، معمولا مجموعه‌های تلویزیونی این بخش از سال، مخاطبان قابل توجهی جذب کرده‌اند و امسال هم انتظار می‌رود که بینندگان در شب‌های سرد پاییزی، سریال‌های مورد علاقه‌شان را انتخاب و دنبال کنند. امسال علاوه برسریال‌های مهمی که شبکه‌های اول تا سوم سیما برای مخاطبان‌شان درنظر گرفته‌اند، برنامه پربیننده و محبوب «دورهمی» هم از شبکه نسیم پخش خواهد شد که در مجموع می‌توانند ساعات خوشی را برای خانواده‌ها رقم بزنند.


تاریکی شب، روشنایی روز


شروع پخش:۳ آذر


۱۶ قسمت، شبکه یک


داستان: براساس آن چه عوامل این سریال تاکنون منتشر کرده‌اند، داستان آن درباره زندگی «بهنام طریقت» است که جریان روزمره حیاتش از مدار عادی خارج می‌شود. او مجبور است جواب چرایی مشکلات امروزش را در گذشته پیدا کند. حدود ۷۰ درصد زمان سریال در زمان حال و بقیه در گذشته می‌گذرد. قصه سریال به موضوع انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد و برنقش مردم در شکل‌گیری انقلاب متمرکز است.
ترکیب بازیگران: نقش اصلی سریال برعهده فرهاد قائمیان است که سریال‌های ماندگاری مانند «شوق پرواز» و «شهریار»، «وفا» و... را در کارنامه دارد و دومین همکاری تلویزیونی‌اش را با این کارگردان بعد از «یادآوری» تجربه می‌کند. دیگر بازیگران این مجموعه مانند فرخ نعمتی، سیدمهرداد ضیایی، فرزین صابونی، پرویز پورحسینی، امیرحسین مدرس و امین زندگانی هم چهره‌های روتین تلویزیونی هستند که قبلا هم بازی در نقش‌های تاریخی را تجربه کرده‌اند و هم سریال‌های پرشماری را در کارنامه دارند.


کارگردان: در کارنامه حجت قاسم‌زاده اصل، نویسنده و کارگردان مجموعه، علاوه برتله‌فیلم‌های پرشمار، دو سریال مهم نیز دیده می‌شود که اولی یعنی «ثقه‌الاسلام تبریزی» نشان‌دهنده علاقه‌اش به موضوعات تاریخی و انقلابی بود. سریال دیگر این کارگردان، یعنی «یادآوری» که اولین سریال تولیدی شبکه آی‌فیلم بود هم با استقبال بسیار خوبی از سوی بینندگان مواجه شد.


سایه‌بان


شروع پخش:۴ آذر


شبکه دو


داستان: خلاصه داستان نسبتاً مبهم مجموعه که به مفاهیمی مانند رفاقت، منطقه کارگرنشین، ایستادگی، عشق، ایمان و... اشاره دارد، در کنار تیزرهای منتشر شده، نشان می‌دهد که این سریال با دو لوکیشن اصلی کارگاه مبل‌سازی و چای‌خانه و با تمی عاشقانه و سنتی که مبتنی برمفاهیمی مانند غیرت، تلاش، عشق، احترام به والدین و... است، به دغدغه‌های قشر کارگر می‌پردازد.


ترکیب بازیگران: محوری‌ترین نقش این سریال را امین تارخ، بازیگر نام‌آشنای سینما و تلویزیون برعهده دارد که با سه اثر اخیرش در تلویزیون یعنی «جراحت»، «زمانه» و «گاهی به پشت سر نگاه کن» نشان داد ظرفیت بسیار زیادی برای جذب مخاطب به رسانه ملی دارد. این مجموعه از حضور چهره‌های دیگری مانند بهزاد فراهانی، پریوش نظریه و رویا تیموریان هم بهره می‌برد که همگی چهره‌هایی نام‌آشنا و باسابقه در عرصه سریال‌های تلویزیونی هستند. محمدرضا غفاری هم پس‌از ۱۰ سال با این مجموعه به تلویزیون بازگشته است.


کارگردان: تقریبا همه مخاطبان پیگیر سینما، برادران محمودی را با فیلم تحسین‌شده «چند متر مکعب عشق» می‌شناسند که به فروش قابل قبولی هم دست یافت. اثری عاشقانه که یکی از مهم‌ترین محورهایش توجه به زندگی قشر کارگر بود و غیرت، سخت کوشی و استواری این بخش از جامعه را در عین فقر اقتصادی به تصویر می‌کشید. به نظر می‌رسد وجه مشترک «سایه‌بان» با فیلم قبلی برادران محمودی، همین تصویرسازی از عزت نفس قشر ضعیف جامعه باشد.


لیسانسه‌ها ۲

شروع پخش:۲۹ آبان


۳۲ قسمت، شبکه سه


داستان: قصه «لیسانسه‌ها ۲» تا حد زیادی قابل پیش‌بینی و در ادامه فصل اول این مجموعه است. فصل اول با زبانی طنز و انتقادی به معضلات اجتماعی جوانان می‌پرداخت و خبرها حاکی از آن است که موضوع فصل جدید این سریال، علاوه برمسائلی مانند ازدواج و اشتغال، به مسئله اعتیاد نیز می‌پردازد.


ترکیب بازیگران: ترکیب امیرحسین رستمی، امیر کاظمی و هوتن شکیبا، یک گروه استاندارد کمدی است. امیرحسین رستمی با این که سابقه طولانی و درخشانی در سریال‌های کمدی دارد و در «شمس‌العماره» و «دودکش» قوی ظاهر شده بود، اما به نظر می‌رسد این روزها قدری به تکرار افتاده است. شکیبا هم که پس‌از مدت‌ها حضور در تئاتر و صداپیشگی در مجموعه «کلاه قرمزی»، مدتی است رسما بازیگر سریال شده، درصدد اثبات توانایی‌های خود است. امیر کاظمی هم پس‌از یک دهه حضور در سریال‌های کمدی، حالا به پختگی نسبی رسیده است و اولین همکاری‌اش با سروش صحت در «شمعدونی» که موفق هم بود، او را به گروه بازیگران این کارگردان، اضافه کرد.


کارگردان: احتمالا باید سروش صحت را یکی از پنج گزینه مناسب برای ساختن یک سریال کمدی در رسانه ملی بدانیم. کسی که از «جنگ ۷۷» وارد تلویزیون شده، مدت زیادی را به عنوان بازیگر در سریال‌ها و فیلم‌های مختلف کمدی حضور داشته و از سال ۸۶ هم که با مجموعه «چارخونه» به کارگردانی سریال‌های کمدی روی آورده، تقریبا همیشه موفق بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.