دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵

نمایش فلاکت انسان ایرانی دو جایزه جشنواره تسالونیکی را کسب کرد

بدون تاریخ، بدون امضاء

سینماپرس: فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» دو جایزه از جشنواره فیلم تسالونیکی را دریافت کرد.

به گزارش سینماپرس، این فیلم به کارگردانی وحید جلیلوند و به نمایندگی از سینمای ایران در بخش مسابقه پنجاه و هشتمین این جشنواره که از ۱۱ تا ۲۱ آبانماه ۱۳۹۶ (دوم تا ۱۲ نوامبر سال ۲۰۱۷) برگزار شد، حضور داشت و جایزه «اسکندر نقره ای» و جایزه بهترین فیلم فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم را دریافت کرد.

در بخش مسابقه این جشنواره امسال ۱۴ فیلم با هم رقابت می کردند. جایزه اسکندر طلایی بهترین فیلم به «کلاغها» ساخته «ینس آشور» کارگردان سوئدی تعلق گرفت.

پیمان معادی یکی از اعضای هیئت داوران این جشنواره بود. وی جایزه ویژه هیات داروان را برای جلیلوند اعلام کرد. جلیلوند که در جشنواره حضور نداشت در یک پیام ویدئویی ضمن تشکر گفت: «بسیار از هیات محترم داوران سپاسگزارم. این جایزه برای من بسیار ارزشمند است، نه به دلیل اینکه صرفا یک جایزه سینمایی است، بلکه به این دلیل که از یونان آن را دریافت می کنم. بی شک تاریخ درام، تاریخ تئاتر و سینمای دنیا مدیون یونان و بویژه مدیون ارسطوست. به هیمن دلیل این جایزه برای من بسیار بسیار ارزشمند است. »

«بدون تاریخ بدون امضا» با بازی هدیه تهرانی، نوید محمدزاده و امیر آقایی داستان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی به نام دکتر کاوه نریمان است که با یک موتور سیکلتی که چهار نفر پشت آن نشسته اند تصادف می کند. دکتر نریمان با بازی امیر آقایی بعدا در محل کارش با جسدی روبرو می شود که او را قبلا می شناخته است.

جشنواره بین المللی فیلم تسالونیکی در سال ۱۹۶۰ میلادی بعنوان هفته سینمای یونان کارش را شروع کرد و از سال ۱۹۹۲ میلادی تبدیل به جشنواره بین المللی شد. این جشنواره مهمترین رویداد سینمایی جنوب شرقی اروپاست.

جوایز بین المللی برای «بدون تاریخ، بدون امضا»

بدون تاریخ بدون امضا به تهییه کنندگی علی جلیولوند، امسال در بخش افقهای نو هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز هم به نمایش گذاشته شد و جایزه بهترین کارگردانی را برای وحید جلیلوند و جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برای نوید محمدزاده به ارمغان آورد.

این فیلم همچنین امسال جایزه هوگوی طلایی بهترین فیلم پنجاه وسومین دوره جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو را کسب کرد.

«بدون تاریخ، بدون امضا» سومین ساخته سینمایی وحید جلیلوند است. فیلم قبلی او «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» ساخته سال ۱۳۹۳ موفق شد جایزه فیپرشی و جایزه اینترفیلم، تبلیغ گفت وگوی بین ادیان، در بخش افقهای هفتاد و دومین دورهٔ جشنواره فیلم ونیز در سال ۲۰۱۵ را از آن خود کند.

جلیلوند در سی و پنجمین دوره جشنوراه بین المللی فیلم فجر به خاطر فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» جایزه سیمرغ بهترین کارگردان را کسب کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.