سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶

مرکز فرهنگی میثاق با ۹ مستند به جشنواره عمار می‌آید

اکران عمار

خبرگزاری فارس: مرکز مستندسازی میثاق با ۹ مستند از جمله «سرزمین برادری»، «آقای دادستان»، «عصر روز سی و سوم» و «داستان طیبه» در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا می‌کند.

مرکز مستندسازی میثاق با ۹ مستند از جمله «سرزمین برادری»، «آقای دادستان»، «عصر روز سی و سوم» و «داستان طیبه» در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا می‌کند.

مرکز فرهنگی میثاق با ۹ اثر در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا می کند. نخستین اثر این مرکز، مستند «سرزمین برادری» به کارگردانی مهدی خوش نژاد نام دارد. این مستند ۵۵ دقیقه‌ای که با همکاری اتحادیه امت واحده در سال ۱۳۹۴ ساخته شده، به سفر گروهی از هنرمندان به استان گلستان و دیدار آنها با برادران اهل سنت می پردازد.

براساس این گزارش، «عالی نسب» به کارگردانی مهدی عوض زاده، دومین کار مرکز مستندسازی میثاق برای حضور در جشنواره عمار است. این مستند به زندگی «میرمصطفی عالی نسب» به عنوان یکی از افراد تاثیرگذار در حوزه اقتصاد دوران جنگ می پردازد.

سومین مستند این مرکز، «آقای دادستان» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده است، این اثر بلند، پرتره‌ای درباره شهید اسدالله لاجوردی، دادستان انقلاب تهران در دهه ۶۰ است که به دست منافقین، ترور شد. این مستند، محصول مرکز مستند سیما است و مرکز فرهنگی میثاق، ساخت آن را برعهده داشته است.

مستند «قصر قند»، اثر دیگری به کارگردانی محسن اسلام زاده است که از طرف مرکز فرهنگی میثاق برای حضور در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، ثبت‌نام کرده است. این مستند ۵۲ دقیقه‌ای که به سفارش شبکه افق ساخته شده، به عملیات ضدتروریستی برای به هلاکت رساندن »جلیل قنبرزهی» یکی از بزرگ‌ترین تروریست‌های شرق کشور می‌پردازد که ۲۵ سال، تحت تعقیب بوده است.

پنجمین کار مرکز فرهنگی میثاق، مستندی با موضوع یک عکاس بنگلادشی به نام «شهید العلم» است که به کارگردانی سعید فرجی و در مدت زمان ۲۸ دقیقه‌ ساخته شده است.

همچنین چهار مستند «آن شب» درباره عملیات رژیم صهیونیستی برای دستگیری «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، «داستان طیبه» درباره ایجاد خط مقاومت در جنوب لبنان در برابر تجاوزات اسرائیل و دو مستند «عصر روز سی و سوم» و «خانه» درباره وقایع جنگ ۳۳ روزه هم به کارگردانی مجید کلهر ساخته شده، دیگر آثار مرکز فرهنگی میثاق برای این دوره جشنواره عمار است.

گفتنی است هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی» برگزار می‌شود و فیلمسازان و علاقه‌مندان تا ۳۰ آبان ماه فرصت دارند با مراجعه به Ammarfilm.ir  اثر خود را در یکی از بخش‌های «فیلم»، «فیلمنامه»، «تولیدات رادیویی»، «نقد، مقاله و پژوهش‌های سینمایی»، «فیلم ما» و «آگهی بازرگانی و اقلام تبلیغی»، ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن، به دبیرخانه تحویل دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.