سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳

اصرار بر اکران فیلم های خارجی در سینماهای ناامن؟!

سینما شاهد

سینماروزان: هنوز چند هفته ای از خبرسازی برخی رسانه های اصولگرا مبنی بر لزوم اکران فیلمهای خارجی در سینماهای کشور نگذشته بود که رییس سازمان سینمایی حوزه هنری هم از اکران خارجی به عنوان یک گزینه نام برد.

 هرچند از همان ابتدای خبرسازی در این باره کم نبودند رسانه هایی که پرداختن به اکران فیلمهای خارجی را در شرایط فعلی و آن هم از سوی حوزه هنری پرسش برانگیز قلمداد کردند و یکی از دلایل این امر را هم کیفیت پایین بخش عمده سینماهای حوزه دانستند اما مدیران حوزه همچنان بر علاقه خود مبنی بر اکران خارجی پای فشردند.

در این شرایط اینکه خبر برسد سینما شاهد از سینماهای تحت مدیریت حوزه هنری به خاطر رفع خطر املاک ناایمن و به عنوان دومین مکان ناایمن در شرق پایتخت پلمپ شده است، قابل تأمل به نظر می رسد.

سینما شاهد با نام قبلی «موناکو» در ابتدای دهه ۵۰ شمسی در مساحتی بیش از ۷۰۰ متر در محله نظام‌آباد راه اندازی شد و پس از وقوع انقلاب اسلامی توسط بنیاد شهید مصادره شده و دو دهه بعدتر در اختیار حوزه هنری قرار گرفت.

اینکه حالا این سینمای متعلق به حوزه هنری به دلیل ناامن بودن پلمب شده حکایت دارد از این واقعیت که مدیران حوزه قبل از طرح هر گونه حرف و سخنی پیرامون اکران خارجی ابتدا باید به دنبال ارتقای ایمنی سینماهای زیرمجموعه خود بروند!

پلمب سینما شاهد در روزهایی رخ داده که در نزدیکی این سینمای قدیمی، یک پردیس سینمایی با نام راگا۲ راه افتاده و به واسطه کیفیت بالای سرویس دهی توانسته نظر مخاطبان محله نظام آباد را به خود جلب کند و این معنایی ندارد جز آن که در سالهای آینده کفه سوددهی در سینماداری کاملا به سمت پردیسهای باکیفیت خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.