سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

اسپیلبرگ در نشست خبری فیلم «پُست»:

تاریخ درباره رابطه دولت امریکا و رسانه‌ها در حال تکرار شدن است

اسپیلبرگ در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶

سینماپرس: درام تاریخی «پُست» (The Post) فیلم جدید، استیون اسپیلبرگ با حضور تام هنکس، مریل استریپ، باب اودنکرک و متیو ریز در شهر نیویورک اکران و نشست عوامل و سازندگان فیلم با حضور اهالی رسانه تشکیل شد.

به گزارش سینما پرس؛ اثر جدید اسپیلبرگ که پخش آن را استودیو فاکس قرن بیستم برعهده دارد، داستان همدستی کاترین گراهام ناشر (استریپ) و بن بردلی سردبیر (هنکس) روزنامه واشنگتن پست با مسئولان روزنامه نیویورک تایمز در انتشار اسناد محرمانه پنتاگون است. به رغم خطر تحریم و تعطیلی از سوی دادگاه، این گروه جسور اقدام به افشای حجم وسیعی از اطلاعات محرمانه در ارتباط با جنگ ویتنام کرد که قدمت‌شان به سه دهه و پشت سر گذاشتن دوران زمامداری چهار رییس جمهور می‌رسید. الیسن بری، کری کون، تریسی لتس، سارا پالسن، جسی پلمونز، مایکل استالبرگ، بردلی ویتفورد و زک وودز نیز از دیگر بازیگران این این فیلم پرستاره هستند که به «نورا افرون» نویسنده و فیلمساز فقید امریکایی تقدیم شده است.

نمایش جدیدترین ساخته فیلمساز ۷۰ ساله در سالن «ای ام سی لینکلن اسکوئر» با تشویق ایستاده حاضران در سالن روبرو شد، اگرچه فعلا انتشار هرگونه نقد و داوری درباره فیلم در فضای مجازی و نشریات سینمایی ممنوع خواهد بود. در جریان نشست خبری فیلم، اسپیلبرگ به روند سریع تولید «پست» در بازه زمانی ۹ ماهه اشاره کرد؛ از لحظه‌ای که امی پاسکال تهیه‌کننده به فیلمنامه لیز هنا چراغ سبز نشان داد تا اولین نمایش فیلم که دیشب برگزار شد.

اسپیلبرگ در این‌باره گفت: «انگار از آن دست فیلم‌هایی بود که خودم هم دلم می‌خواست بلافاصله ساخته بشود، در حالی که هنوز هم مشغول ساخت یک فیلم دیگر برای برادران وارنر هستم. » بیش از دو سال و نیم است که کارگردان برنده اسکار مشغول ساخت «بازیکن شماره یک آماده» برای استودیو وارنرها است و در این بین، فیلم «پست» را با موفقیت به مرحله نمایش و رقابت در فصل جوایز رسانده است.

در ادامه نشست، تام هنکس به ملاقات‌های قبلی‌اش با بردلی و گراهام اشاره کرد و گنجاندن روند چاپ روزنامه در فیلم را تحسین کرد. او توضیح داد: «تماشای این که روند روزنامه درآوردن تا چه اندازه پیچیده بوده است. استفاده از ماشین آلات آن زمان باعث می‌شود حیرت‌زده از خودتان بپرسید چطور همه این کارها طوری انجام می‌شده که ساعت شش صبح روزنامه روی دکه‌ها باشد؟ »

اسپیلبرگ همچنین درباره دلایل استفاده‌اش از نوارهای صوتی واقعی ریچارد نیکسون در فیلم توضیحاتی ارایه دارد. او در این‌باره گفت: «به نظرم رسید انتخاب فوق‌العاده‌ایست که ریچارد نیکسون هم در این فیلم نقش داشته باشد. نباید کسی مقابل دوربین می‌رفت که به جای رییس جمهور لب بزند، بلکه باید خود رییس جمهور حضورش در فیلم حس می‌شد. » به همین دلیل هم صدای نیکسون همزمان که سایه رییس جمهور پیشین امریکا در کاخ سفید دیده می‌شود به فیلم اضافه شده است.

فیلمساز افسانه‌ای هالیوود همچنین در واکنش به ارتباط مستقیم مضمون فیلم جدیدش با جو حاکم بر فضای سیاست این روزهای امریکا و رابطه دولت با رسانه‌ها گفت: «واضح است که گاهی اوقات بعضی اتفاقات دو بار رخ می‌دهند. بی‌شک، تاریخ این روزها دارد خودش را تکرار می‌کند. »

 فیلم «پست» (The Post) از ۲۲ دسامبر (یکم دی) به صورت محدود در سینماها نمایش داده می شود تا واجد شرایط شرکت در رقابت اسکار باشد و از ۱۲ ژانویه در سینماهای سراسر دنیا اکران خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.