سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶

آمریکا، ایرانیانی را که بدون پرداخت شارژ، فیلم دانلود می‌کنند؛ معرفی می کند!

دانلود

ایرنا: وزارت دادگستری آمریکا می خواهد نام ایرانیانی که بدون پرداختن شارژ، سریال و فیلم دانلود می‌کنند را اعلام کند.

روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه گزارش داد: وزارت دادگستری آمریکا در صدد اعلام اسامی افرادی در ایران است که به اتهام شکستن قفل (رمز گشایی) کانال های کد دار تلویزیونی کابلی آمریکا توانسته اند بدون پرداخت شارژ ماهیانه، فیلم دانلود کنند.

دادستان های بخش امنیت ملی در وزارت دادگستری آمریکا ماه گذشته گفتند از آنها خواسته شده است تحقیقات قضایی در مورد اتهام رمز گشایی مجرمانه علیه اتباع ایرانی به عمل آورده و نام آنها را به اطلاع عموم برسانند.


آنها گفتند: صاحبان تلویزیونهای کابلی در آمریکا برای تعقیب قضایی افرادی که این جرم را مرتکب شده اند، به دادگاههای آمریکا شکایت کرده اند. اما مقام های وزارت دادگستری آمریکا با توجه به اینکه دولت ترامپ علاقه مند به اعمال تحریم های جدید اقتصادی علیه ایران است از مطرح شدن این شکایت ها در مطبوعات خودداری می کنند تا نمایندگان کنگره آمریکا به استناد آنها برای اعمال تحریم های جدید تحت فشار قرار نگیرند.


به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست، نیروی انتظامی آمریکا نسبت به علنی شدن شکایت ها علیه ایرانیان ابراز نگرانی کرده و ترجیح می دهد آنها را به صورت مهر و موم شده نگه دارد تا اینکه بتواند اینگونه افراد را هنگامی که از ایران خارج می شوند مورد بازجویی قرار دهد.
واشنگتن پست نوشت: سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا از دادن توضیح در این مورد خودداری کرد.


به موجب یکی از پرونده ها، یک کانال تلویزیونی کابلی ادعا کرده است که قفل الکترونیکی آن در ماه جولای و آگوست رمز گشایی شده و هکرها اطلاعات این کانال تلویزیونی را که یک و نیم ترابایت بود به سرقت بردند.
اداره مبارزه با رمز گشایی قفل های الکترونیک مشغول بررسی خسارتهای وارده است.
ادعا شده است در جریان سرقت اطلاعات کدگذاری شده در تلویزیون کابلی آمریکا فیلم 'بازیهای شاهان' از طریق ایمیل کاربران به سرقت رفته است.


این روزنامه افزود: موردهایی پیش آمده است که هکرها برای خودداری از فروش فیلم ها، درخواست پول از شبکه های تلویزیونی کرده اند.
هنوز معلوم نیست که آیا این شبکه های تلویزیونی به هکرها پول پرداخت کرده باشند. هکرها در نوشته های اینترنتی خود گفته اند که پیشنهاد پرداخت پول دریافت کرده اند اما هنوز پولی دریافت نکرده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.