سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

پوشش مبتذل بازیگر زن برای جذب مخاطب

پوشش مبتذل بازیگر زن در تئاتر

سینماپرس: دست‌اندرکاران یکی از نمایش‌های در حال اجرا، بازیگر زن خود را به استفاده از پوششی مبتذل ناپسند و غیراخلاقی برای جذب مخاطب، وادار کردند.

به گزارش سینماپرس؛ دست‌اندرکاران یکی از نمایش‌ها که اجرای آن از روز دوشنبه آغاز شده ضمن فریب مخاطب در معرفی نمایش با دادن اطلاعات نادرست، بازیگر زن خود را نیز به استفاده از پوششی مبتذل و ناپسند اجبار کردند!

بنابر این گزارش، جدا از گرایش بیش از حد عوامل نمایشی برای استفاده از بازیگران چهره سینمایی و تلویزیونی که یکی از راهکارهای جذب مخاطب از سوی آنها به شمار می‌آید، نوع پوشش و حتی شکل تبلیغات و ایجاد هیاهو راه‌های دیگری برای دعوت مخاطبان به سالن‌های تئاتر به‌شمار می‌آید.

در چنین وضعیتی خیلی از نمایش‌ها را شاهد هستیم که در راستای نگاه عوامل سازنده‌شان، راهی مغایر با تفکر رسمی کشور را در پیش می‌گیرند و یا به بهانه اینکه به دنبال تناسب میان دخل و خرج گروه خود و پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور سالن‌های نمایش خصوصی هستند، تن به هر روشی برای جذابیت می‌دهند.

براساس این گزارش، یکی از نمایش‌های درحال اجرا که برداشتی از رمان معروفی به همین نام نوشته بـُهومیل هرابال است، در حالی از روز دوشنبه اجرایش را آغاز کرد که چه در زمان تمرینات و چه در پوستر طراحی شده و چه در اجرا شاهد اتکای نمایش به تن پوش شدن بازیگر زن شناخته شده‌اش برای جذب مخاطب هستیم.


نکته جالب در تبلیغات این نمایش، توصیه به مخاطبان جهت عدم به همراه داشتن بیماران قلبی، تنفسی و افراد زیر ۱۸ سال است؛ رفتاری تبلیغاتی که مغایر با روح رمانی است که بیشتر از وحشت‌آفرینی، نگاهی روانشناختی نسبت به دوره‌ای خاص از فضای ممنوعه سیاسی دارد. داستان مردی که بیش از ۳۰ سال در زیرزمینی نامناسب اقدام به خمیرکردن کتاب‌ها می‌کند. فضایی که نشان‌دهنده دوران سرکوبی فرهنگی توسط حکومت کمونیستی چکسلواکی سابق است اما عوامل نمایش جهت بازی با قوه تعلیق مخاطب، ادعای ارائه نمایشی وحشت زا می‌کنند!

باید دید تا چه میزان شاهد سکوت موجود از سوی رسانه‌ها و مدیران فرهنگی در قبال عدم پایبندی نمایش‌ها به اصول و قواعدی اخلاقی و نگاهی حیاورزانه خواهیم بود و وضعیت نامناسب درآمدی نمایش‌ها و عدم وجود موانعی در نحوه پوشش بازیگران در نهایت فضای تئاتری کشورمان را به کدام سمت می‌کشاند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.