سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵

سالنامه آماری فروش فیلم و سینمای ایران

محمود اربابی

سینماپرس: سالنامه آماری گزارش فروش فیلم و سینمای ایران جهت استفاده محققان و پژوهشگران بر روی تارنمای معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس سالنامه آماری گزارش فروش فیلم و سینمای ایران برای استفاده محققان و پژوهشگران برروی تارنمای معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی منتشر شده است.

محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی افزود: آمار و اطلاعات سینمایی کل کشور از جمله فروش فیلم، تعداد سینماها، تعداد بیننده، قیمت بلیت و... را  که  طی سالیان متمادی در این معاونت به صورت مکتوب گردآوری شده و به صورت موردی در اختیار مدیران و پژوهشگران قرار می گرفت را به صورت اسناد دیجیتالی برای جویندگان این اطلاعات و آمار در آورده و اکنون همت و تلاش مدیران و کارشناسان این معاونت، منجر به ارائه گنجینه ای ارزشمند از آمار و اطلاعات فروش سینمای ایران از سال ۱۳۶۴ تا کنون شده است.

اربابی گفت: هم اکنون سالنامه آماری فیلم و سینما در کشور از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۸۳ در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است و طبق برنامه، سالنامه آماری فروش فیلم و سینمای ایران ازابتدای ۱۳۸۴ تاپایان ۱۳۹۴  نیز به مروردر اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت. وی افزود بدلیل اینکه وجود سیستم مکانیزه، از ابتدای سال ۱۳۹۵ اطلاعات و آمار به صورت ماهانه در اختیار مراجعه کنندگان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سالنامه فوق به منظور بهره ­گیری بهتر از داده‌ها و امکان ارائه تصویری دقیق از وضعیت سینمای ایران و با هدف پاسخگویی به نیاز فرهنگی و هنری کشور، تقویت ظرفیت­ های مطالعاتی و پژوهشی، فراهم ساختن اطلاعات و آمار صحیح، یکسان و روزآمد، ایجاد سهولت در برنامه­ ریزی واقع­ گرایانه، طراحی، انتشار یافته و سعی می شود با مراکز پژوهشی تعامل کرده و به نحو شایسته  سالنامه ها در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

پژوهشگران و علاقه مندان می توانند جهت استفاده از منابع آماری یاد شده به نشان https://apf.farhang.gov.ir/fa/deputy/appliedresearch/subappliedresearch مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.