چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

دو مستند بلند درباره سوریه در جمع نامزدهای انجمن تهیه‌کنندگان امریکا

اعلام بهترین مستندهای سال آمریکا

بلند درباره سوریه

سینماپرس: انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا اسامی نامزدهای بهترین مستند ‌سال را اعلام کردند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ددلاین، جوایز انجمن تهیه کنندگان (PGA) آمریکا بهترین‌های خود را با فیلم‌هایی درباره موضوع‌های مختلف از جین گودآل و بن بردلی تا خاورمیانه و زمین انتخاب می‌کند.

برندگان ۲۰ ژانویه در بیست و نهمین دوره مراسم اهدای جوایز در بورلی هیلتون معرفی می‌شوند.

دو فیلم با مضمون جنگ داخلی سوریه به تصویر کشیده شده‌اند: «ضجه‌های سوریه» و «شهر ارواح». دو فیلم آخر فهرست نامزدها نیز شامل «جاشوآ: نوجوان علیه قدرت ابرقدرت» و «روزنامه‌چی: زندگی و دوران بن بردلی» است.

فیلم «ضجه‌های سوریه» با محوریت جنگ داخلی سوریه و آوارگی پناهجویان سوری مقابل دوربین رفته است. «شهر ارواح» روایتگر ماجرای شهروند خبرنگارانی است که از شهر رقه در حالی که در محاصره نیروهای داعش قرار دارد، اخبار روز را گزارش می‌کنند.

مستند بلند «جاشوآ» نیز درباره یک نوجوان اکتیویست و فعال اجتماعی در هنگ کنگ است. «روزنامه‌چی» هم روایتی مستند از زندگی بن بردلی سردبیر تاثیرگذار روزنامه واشنگتن پست را ارایه می‌دهد و همزمان، فیلم جدید استیون اسپیلبرگ نیز با مضمونی مشابه امسال در فصل جوایز شرکت دارد. تام هنکس نقش سردبیر این روزنامه را در فیلم «پُست» ایفا کرده است.

دو فیلم «در تعقیب کارول» و «جاشوآ» محصول کمپانی نتفلیکس و «ضجه‌های سوریه» و «روزنامه‌چی» محصول اچ بی او هستند. در نتیجه، هر دو کمپانی با دو نامزدی در بخش مستند پیشتاز شمرده می‌شوند. امتیاز پخش مستند «زمین» متعلق به «بی بی سی ارث فیلمز» است و آمازون به همراه آی اف سی فیلمز پخش مستند «شهر ارواح» را بر عهده دارد. شبکه نشنال جئوگرافیک نیز پخش «جین» را بر عهده دارد.

اسامی نامزدهای بهترین مستند ‌سال عبارتند از:

«تعقیب مرجانی»

«شهر ارواح»

«گریه‌هایی از سوریه»

«زمین: یک روز عجیب»

«جین»

«جاشوا: نوجوانان در برابر ابرقدرت»

«مرد روزنامه: زندگی و دوران بن بردلی»

نامزدهای بخش‌های دیگر جوایز تهیه کنندگان در بخش فیلم، انیمیشن، سریال تلویزیونی، برنامه‌های طولانی مدت و ورزش و برنامه‌های کودکان ۵ ژانویه معرفی می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.