چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

فروش ۷۳۸ میلیون دلاری «تور»

فیلم سینمایی تور

سینماپرس: در هفته اکران فیلم «اتحادیه عدالت»، «تور» ۷۳۸ میلیون دلاری شد.

به گزارش سینماپرس؛ فقط آمریکای شمالی نبود که این هفته زیر سیطره فیلم کمیک بوکی و چندین و چند قهرمانی «اتحادیه عدالت» قرار گرفت و این فیلم در یک توفان اقتصادی واقعی در ۶۵ کشور و بازار دور از این منطقه نیز مجموعاً صد و هشتاد و پنج میلیون و پانصد هزار دلار کاسبی کرد تا در اولین هفته اکرانش دویست و هشتاد و یک میلیون و پانصد هزار دلار سودسازی کرده باشد.
این رقم «اتحادیه عدالت» را به یکی از ۲۵ فیلم برتر تمامی تاریخ در زمینه داشتن «شروع اکران»هایی قوی تبدیل می کند و اگر آمریکای شمالی را از محاسبات خود حذف کنیم و سایر قاره ها را مبنا بگذاریم، این بیستمین شروع اکران برتر برای یک فیلم سینمایی در تمامی دوران ها محسوب می شود. رکورددار قبلی در این زمینه فیلم کمیک استریپی دیگری به نام «انتقامجویان» و به واقع قسمت اول این فیلم بود که کارش را در گیشه ها با صد و هشتاد و پنج میلیون و صد هزار دلار آغاز کرده بود. البته می توان یک وجه رجحان Avengers بر «اتحادیه عدالت» را به رغم جلو افتادن فیلم جدیدتر این نکته دانست که «انتقامجویان» در هفته نخست پخش اش در بیشتر از ۳۹ کشور و بازار به نمایش درآمد و این تقریباً نیمی از مکان هایی است که در هفته سپری شده در سطح دنیا در اختیار «اتحادیه عدالت» قرار گرفت.


بهترین آمار و ارقام
بالاترین حاصل کار «اتحادیه عدالت» در کشوری دور از آمریکای شمالی در چین بود که درآمدی پنجاه و یک میلیون و هفتصد هزار دلاری به پای آن نوشته شد و این دومین رقم بالایی است که یک فیلم محصول کمپانی برادران وارنر در چین بر جای می گذارد و فقط «بت من مقابل سوپرمن» در سال ۲۰۱۶ به رقمی بالاتر از این رسیده بود. درآمد آفرینی چهارده میلیون و دویست هزار دلاری «اتحادیه عدالت» در برزیل و سودسازی نه میلیون و هشتصد هزار دلاری آن در بریتانیا هم از نقاط قوت این فیلم در هفته اول اکران بین المللی اش بود و مکزیک با نه میلیون و ششصد هزار و کره جنوبی با هشت میلیون و هشتصد هزار دلار پولسازی سایر کشورهای خالق بیلان های بالا برای این فیلم بودند و البته روسیه نیز شش میلیون و پانصد هزار دلار را در هفته اول اکران این فیلم نصیب سازندگان آن کرد.


با توجه به این که اکثر کشورها و بازارهای بزرگ از همان هفته اول شروع به اکران این فیلم کرده اند، از اینگونه کشورها فقط ژاپن و یکی- دو مورد دیگر باقی مانده اند که باید شروع به پخش «اتحادیه عدالت» کنند که کشور آفتاب تابان از ۳ آذر دست به این کار خواهد زد.


«راگ ناروک» توقف ناپذیر است
«تور: راگ ناروک» که قسمت سوم از سری فیلم های کمیک بوکی «تور» به حساب می آید، به رغم سرد شدن نسبی بازارش به سبب ظهور «اتحادیه عدالت» این هفته به فروشی بیست و چهار میلیون و صد هزار دلاری در قاره ها و مناطق اروپا، آسیای شرقی، آمریکای لاتین، شمال آفریقا و اقیانوسیه نایل آمد تا مجموع سودسازی اش را در این کشورها به رقم ۴۹۰ میلیون دلار و با احتساب آمریکا و کانادا به ۷۳۸ میلیون دلار برساند و این رقم «راگ ناروک» را به نهمین فیلم پرفروش کل سال ۲۰۱۷ که فقط ۴۰ روز از آن باقی مانده است تبدیل می کند. نفوذ و موفقیت «تور۳» به حدی است که از ریتم فروش «نگهبانان کهکشان۲» به میزان ۱۱ درصد و از میزان سودسازی «دکتر استرنج» ۱۷ درصد پیش است و این آمار در قیاس با هفته های مشابه اکران آن فیلم ها استخراج شده است. شکوه و پولسازی «تور» با هر واقعه ولو مهمی نیز زایل نمی شود و به نظر می رسد که این فیلم قبل از پایان سال جاری میلادی رقم ۸۵۰ میلیون دلار را هم رد کند. این در حالی است که طی سه روز آینده فیلم های جدید و بالقوه پرفروش «تاریک ترین ساعت»، «مردی که کریسمس را اختراع کرد» و همچنین «رومن جی. اسرایل اسکیو» در سطح جهان اکران خواهند شد و آخری فیلمی است که شرکت سونی پیکچرز تهیه کرده و دنزل واشینگتن بازیگر اصلی آن است.

*بانی فیلم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.