چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱

«همرزمان حسین(ع)» از نگاه رهبر انقلاب

امام خامنه ای-مقام معظم رهبری

سینماپرس: تازه ترین اثر منتشر شده توسط انتشارات انقلاب اسلامی به بررسی مبارزات سیاسی ائمه علیه السلام از نگاه مقام معظم رهبری پرداخته است.

به گزارش سینماپرس، ‌ کتاب «همرزمان حسین(ع) » به عنوان آخرین اثر انتشار یافته از سوی انتشارات انقلاب اسلامی، برگرفته از یک دوره سخنرانی ۱۰ جلسه ای است که مقام معظم رهبری در محرم سال ۱۳۹۳ هجری قمری(۱۳۵۱ شمسی) در هیئت«انصارالحسین(علیه‌السّلام) » ایراد فرموده اند. ایشان در آن دهه محرم، علی رغم فضای اختناق و سرکوب حاکم در دوره طاغوت که بویژه بر سخنرانان مذهبی اعمال می شد، در شهر تهران، پیرامون عنصر مبارزه در سیره‌ ائمّه‌ معصومین(علیهم‌السّلام) سخنرانی نموده اند.

معظّمٌ‌له در این سلسله سخنرانی‌ها، درباره‌ اهمّیّت شناخت صحیح امامان و توطئه‌ دشمنان برای تحریف چهره‌ مبارزاتی آنان، معنای جهاد و مقصود از مجاهدت ائمّه(علیهم‌السّلام) سخن گفته‌اند.

وحدت شخصیّت معصومین(علیهم‌السّلام) در امر جهاد و حیات سیاسی امام سجّاد، امام باقر، امام صادق و امام کاظم(علیهم‌السّلام) را تحلیل کرده و با طرح «انسان ۲۵۰ ساله»، مراد از آن را توضیح داده‌اند. سپس به بیان حقیقت فعّالیّت‌های سیاسی آشکار امامزادگان از قبیل زیدبن علی(علیه‌السّلام) پرداخته‌اند، و سپس وجه توجّه ائمّه(علیهم‌السّلام) به شعرای مجاهد و برخورد سخت با علمای درباری را بیان کرده و مقصود از تقیّه را شرح داده‌اند. اینک مؤسّسه‌ پژوهشی _ فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)) مجموعه‌ متن سخنرانی‌ها را که پس از پیاده‌سازی از سند صوتی، ویرایش و تنظیم شده است، در اختیار خوانندگان ارجمند، جویندگان راه و روش واقعی ائمّه‌ هدی(علیهم‌السّلام) قرار داده است.

علاقه‌مندان برای تهیه‌ کتاب «همرزمان حسین(علیه‌السّلام) » می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.