پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

ثبت رکورد تاریخی برای سینما در شرق آسیا

عبور فروش سالانه گیشه چین از ۷.۵ میلیارد دلار

فیلم جنگجوی گرگ 2

سینماپرس: فروش سالانه فیلم های سینمایی در کشور چین به رکوردی تاریخی دست پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس طبق آمارهای دولتی، میزان فروش سینماهای کشور چین در روزهای اخیر به رقم خیره کننده ۷.۵۵ میلیارد دلار رسیده است و این در حالی است که بیش از یک ماه تا پایان سال جاری میلادی فرصت باقی است. آمار فروش منتشر شده از سوی منابع رسمی حاکی از آن است که استقبال سینماروها از فیلم‌های روی پرده در گیشه چین ادامه دارد و سالن‌های نمایش فیلم این کشور همچنان پررونق هستند. این رکوردشکنی در حالی رخ داده که درآمد گیشه ۲۰۱۶ و افت فروش بلیت سینماها در چین به معضلی نگران‌کننده تبدیل شده بود.

با این حال، درآمد گیشه سال ۲۰۱۷ چین از رشد ۱۵ درصدی نسبت به درآمد گیشه ۲۰۱۶ برخوردار بوده است. اگرچه، این رقم هنوز هم با رشد ۴۹ درصدی گیشه ۲۰۱۵ برابری نمی‌کند و قابل مقایسه نیست. پیش از بازسازی صنعت سینما در چین که از سال ۲۰۰۱ آغاز شد، کل درآمد سالانه گیشه چین بسیار ناچیزتر از این حرف‌ها بود.

داده‌های آماری حاکی از آن است فیلم‌های چینی ۵۲ درصد از درآمد گیشه را به خود اختصاص داده‌اند. در این بین، حدود ۷۸ فیلم بالای ۱۵ میلیون دلار فروش کرده‌اند. رکورد پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه چین امسال متعلق به دو فیلم «جنگجوی گرگ ۲» و «خشمگین ۸» است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.