پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

نامزدهای سینمای مستقل امریکا معرفی شدند

«مرا به نامت صدا بزن» نامزد دریافت شش جایزه

مرا به نامت صدا بزن

سینماپرس: با اعلام نامزدهای دریافت جوایز سی و سومین دوره جوایز اسپریت، درام سینمایی «مرا به نامت صدا بزن» به عنوان پیشتاز آثار حاضر در این جشنواره شناخته شد.

به گزارش سینماپرس؛ «مرا به نامت صدا بزن» به کارگردانی لوکا گوادانینو کاندید دریافت شش جایزه و فیلم های «اوقات خوش» و «برو بیرون» هر کدام در پنج رشته نامزد دریافت جوایز سی و سومین دوره جوایز فیلم مستقل اسپریت شدند.

همچنین فیلم‌های «لیدی برد» و «سوارکار» هر کدام موفق به دریافت چهار نامزدی شدند و سه فیلم «من، تونیا»، «کلمبوس» و «سه بیلبور خارج از ابینگ، میزوری» هم در سه رشته نامزد دریافت جایزه اسپریت شدند. هشت عنوان فیلم هم موفق به دریافت نامزدی در دو رشته شدند: «مریض بزرگ»، «کشتن گوزن مقدس»، «بئاتریز سر شام»، «Beach Rats»، «دیوون»، «پروژه فلوریدا»، «آه، لوسی! » و «هدف نهایی».

مراسم اهدای جوایز برگزیدگان این دوره شنبه سوم مارس (۱۲ اسفند) در لس آنجلس امریکا برگزار می‌شود. اسامی نامزدها سه‌شنبه صبح (به وقت محلی هالیوود) توسط لی لی کالینز، تیسا تامپسون و جاش ولش رییس «فیلم ایندیپندنت» در جرمی هتل واقع در هالیوود غربی اعلام شد.

نامزدی بهترین فیلم بلند به فیلم‌های «مرا به نامت صدا بزن»، «پروژه فلوریدا»، «برو بیرون»، «لیدی برد» و «سوارکار» رسید. درام تاریخی «گل‌آلود» موفق به دریافت جایزه رابرت آلتمن شد که از سال ۲۰۰۸ برای تقدیر از کل گروه بازیگران یک فیلم اهدا می‌شود.

«مرا به نامت صدا بزن» (Call Me by Your Name) جدیدترین ساخته گوادانینو فیلمساز ایتالیایی همچنین نامزدی جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای تیموتی شالامی و نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای آرمی همر به ارمغان آورد. خود گوادانینو در رشته بهترین کارگردان نامزد دریافت جایزه شده و نامزدی بهترین تدوین و بهترین فیلمبرداری هم نصیب فیلم جدیدش شده است. شالامی در این فیلم نقش نوجوانی ۱۷ ساله را بازی می‌کند و همر در نقش دانشجویی ظاهر شده که برای گذراندن تعطیلات تابستان نزد خانواده‌اش می‌آید.

«برو بیرون» (Get Out) علاوه بر کسب نامزدی بهترین فیلم بلند، نامزدی بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه را برای جردن پیل به ارمغان آورد. دنیل کالویا هم نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و گریگوری پلاتکین در رشته بهترین تدوین نامزد دریافت جایزه شده است. در میان نامزدهای فیلم مستقل امسال، «برو بیرون» با بیش از ۲۵۳ میلیون دلار فروش جهانی به لحاظ تجاری موفق‌ترین عملکرد را به ثبت رسانده است.

درام جنایی «اوقات خوش» (Good Time) از اوت امسال در سالن‌های محدود اکران شده و بیش از دو میلیون دلار فروش کرده است. بنی سفدی به همراه برادرش جاش سفدی نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردان شده است. او همچنین مشترکا با رونالد برانستین نامزد دریافت جایزه بهترین تدوین شده و نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را هم (در مجموع سه نامزدی) در کارنامه‌اش ثبت کرده است. رابرت پتینسون نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شده و تالیا لنیس وبستر برای ایفای نقش در این فیلم نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرده است.

در رشته بهترین بازیگر نقش اول مرد به جز شالامی، کالویا و پتینسون، جیمز فرانکو برای بازی در «هنرمند افتضاح» و هریس دیکنسون برای ایفای نقش در «Beach Rats» نیز نامزد شده‌اند. سلما هایک برای بازی در «بئاتریز سر شام»، فرانسیس مک دورمند برای «سه بیلبورد ...»، مارگو رابی به خاطر «من، تونیا»، سرشا رونان برای «لیدی برد»، شینوبو تراجیما برای بازی در «آه، لوسی! » و رجینا ویلیامز به خاطر ایفای نقش در «زندگی و دیگر هیچ» در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

در رشته بهترین کارگردان علاوه بر گوادانینو، پیل و برادران سفدی، شان بیکر برای «پروژه فلوریدا»، کلوئی ژائو برای «سوارکار» و جوناس کارپینیانو هم برای ساخت «A Ciambra» - فیلم منتخب جشنواره ساندنس و همچنین نماینده ایتالیا در اسکار خارجی زبان - نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

کمپانی «A۲۴» با کسب ۱۷ نامزدی از جمله نامزدی در پنج رشته برای «اوقات خوش» و چهار نامزدی برای «لیدی برد»، موفق‌ترین پخش‌کننده سینمای مستقل تا اینجا شمرده می‌شود. سونی کلاسیکز هم با دریافت ۱۳ نامزدی شامل شش نامزدی برای «مرا به نامت صدا بزن» و چهار نامزدی به خاطر «سوارکار»، پخش‌کننده پیشتاز بعدی است.

برگزیدگان جوایز مستقل فیلم اسپریت با رای‌گیری اعضای «فیلم ایندیپندنت» انتخاب می‌شوند و فیلم‌های واجد شرایط شرکت در این رقابت باید با بودجه کم‌تر از ۲۰ میلیون دلار ساخته شده و تولید امریکا باشند. در سه سال گذشته، فیلم‌های «مهتاب»، «اسپاتلایت» و «بردمن» جایزه اسپریت و جایزه اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.