جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

ژانر عارفانه از نگاه شهاب حسینی

شهاب حسینی

سینماپرس: شهاب حسینی ژانر عارفانه را عاملی برای کمک به خلق آثار جادوانه در حوزه سینما دانسته و در این باره گفت: «ساخت فیلم بر اساس آثار شاعران و عارفان تقویت شود.»

به گزارش سینماپرس، سید شهاب‌الدین حسینی، بازیگر سینما و تلویزیون، شب گذشته(پنج شنبه) در مراسم اختتامیه همایش سالانه انجمن دوستداران حافظ در سالن همایش‌های پورسینای شاهرود حضور پیدا کرد، وی با اشاره به اینکه باید به سمت ساخت فیلم بر اساس داستان، مفاهیم و مبانی ارزشمند موجود در آثار شاعران و عارفان بزرگ مانند حافظ حرکت کنیم، گفت: پیش‌قدم شدن ژانر عاشقانه عارفانه در سینما می‌تواند آثار جاودانه‌ای را خلق کند.

وی افزود: افرادی که دست‌به‌قلم دارند با تشکیل گروه‌هایی برای استخراج مبانی عارفانه و خداجویانه‌ای که در فرهنگ و ادبیات ایران وجود دارد می‌توانند به بارور شدن عرفان در سینما کمک کنند.

این کارگردان سینما و تلویزیون بابیان اینکه بیش از هر چیزی باید بر اصالت فرهنگ،  هنر و هویت سرزمین تأکید شود، ابراز داشت: امروزه مناسبات سیاسی جهان به نحوی پیش می‌رود که بسیاری مسائل پنهان می‌ماند و یکی از آن‌ها هویت سرزمین است که برای حفظ این داشته‌های ارزشمند باید کوشا باشیم.

حسینی در ادامه تصریح کرد: در شرایطی که اکثریت فیلم‌های ساخت ایران متمرکز بر پایتخت است شهرهای متفاوتی مملو از استعداد و پتانسیل‌های عالی برای آثار سینمایی بر اساس داستان‌های منطقه‌ای وجود دارد که این ظرفیت تا به امروز  مغفول مانده و این مهم می‌طلبد تا به‌سوی خلق آثار سینمایی در شهرستان‌هایی مانند شاهرود نیز گامی به جلو برداریم.

وی افزود: خلق آثار سینمایی بر اساس عرفان، فرهنگ و هنر  ملیتی برگرفته از عرفای نامدار همچون بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی می‌تواند هویت سینمای ایران را به‌عنوان یک سفیر به جهان بیش‌ازپیش معرفی کند لذا با دانستن این امر باید به سمت تقویت پایه‌های عرفان در سینما حرکت کنیم.

اجرای موسیقی، خواندن قطعاتی از اشعار حافظ، تقدیر و اهدای نشان گلبانگ سربلندی به شهاب حسینی ازجمله حواشی این همایش دوروزه  بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.