شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

تندیس کدام پیشکسوتان در شهرک سینمایی غزالی نصب می شود؟

پنج بازیگر پیشکسوت

سینماپرس: به دستور مدیریت شهرک سینمایی غزالی تندیس پنج نفر از بازیگران پیشکسوت شامل عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز، علی نصیریان و زنده یاد داوود رشیدی ساخته شده و در ستون های این مجتمع نصب خواهند گردید.

به گزارش سینماپرس؛ این بازیگران پیشکسوت همگی در سریال «هزاردستان» علی حاتمی ایفای نقش داشته اند و بعضا اهالی سینما، شهرک سینمایی را با عنوان شهرک علی حاتمی می شناسند چرا که اساس برپایی و ایجاد آن نیز به مجموعه تلویزیونی «هزار دستان» باز می گردد. در این شهرک تاکنون فیلم ها و سریال های تاریخی متعددی از جمله «امام علی»، «مریم مقدس»، «شهرزاد» و... ساخته شده است.

جمشید مشایخی بازیگر معتبر سینما و تئاتر که در سریال «هزار داستان» نیز حضور داشت در سخنان کوتاهی درباره حاتمی و شهرک سینمایی به مهر گفت: «خدا رحمت کند علی حاتمی را که پایه گذار این شهرک بود و زحمت زیادی کشید و بسیار هم ایستادگی کرد تا شهرک باقی بماند. خانم ستاره ادیبی با من تماس گرفت و درباره این پروژه توضیح داد که می خواهد مجسمه هایی از من و چند نفر از هم دوره ای های من بسازد. »

این بازیگر کهنه‌کار سینما و تلویزیون ایران با اشاره به همکاری خود با علی حاتمی در سریال «هزار دستان» عنوان کرد: «سال ۵۸ بود که علی حاتمی مرا برای کار در سریال «هزار دستان» دعوت و حتی درباره شخصیت ها با من مشورت می کرد. این سریال در ابتدا قرار بود «جاده ابریشم» نام داشته باشد اما چون قبلا از این اسم استفاده شده بود «هزار دستان» نامگذاری شد. »

ستاره ادیبی مجسمه ساز نیز درباره پروژه ای که بر عهده دارد توضیح داد: «از طرف کمال فیض آبادی مدیرعامل شهرک غزالی به من پیشنهاد شد که مجسمه پنج تن از مشاهیر سریال «هزار داستان» را بسازم. بنابراین پنج مجسمه پرتره از جمشید مشایخی، علی نصیریان، عزت الله انتظامی، داوود رشیدی و محمدعلی کشاورز ساخته شد.

او درباره نوع این تندیس‌ها گفت: «مدل سازی مجسمه ها گل بوده و مجسمه ها به صورت فایبرگلاس نصب می شود. حدود ۱۰ ماه ساخت این مجسمه ها طول کشید که نهایتا تا ۱۵ روز دیگر آماده می شود و در شهرک رونمایی خواهد شد. »

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.