چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

تهیه کننده «اشنوگل» در گفتگو با سینماپرس:

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس این روزها نیاز به احیاء دارد نه کوچک سازی/ بی عدالتی شدیدی سینمای ارزشی را دربرگرفته است

واکنش سینماگران نسبت به زمزمه انحلال انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/۳

ابراهیم اصغری در یادواره شهدای فیلمساز و سینماگر بسیجی

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در واکنش به زمزمه انحلال انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: انحلال و یا کوچک سازی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به نفع مواضع استراتژیک فرهنگی نظام نیست و من نمی دانم که برخی افراد با چه درایت و تدبیری می خواهند این کار خطا را انجام دهند؟

تهیه کننده فیلم سینمایی «اشنوگل» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس عملاً مدت ها است که تعطیل شده چرا که هیچ گونه حمایت و پشتیبانی ویژه ای از سمت نهادهای زیرمجموعه این انجمن برای تولید فیلم های انقلابی و دفاع مقدسی صورت نمی گیرد و این انجمن مدت ها است که نه در تولید نقش داشته و نه در اکران توانسته جایی برای حرف زدن داشته باشد!

وی ادامه داد: از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به واسطه سیاست گذاری های غلط برخی افراد تنها یک اسم و عنوان باقی مانده و این اتفاق برای سینماگران دلسوز نظام و انقلاب اسلامی بسیار دردناک و تأسف بار است. انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس این روزها نیاز به احیاء دارد نه کوچک سازی!؛ این انجمن امروز تشنه حمایت است و این حمایت باید قطعاً از جانب دولت و دستگاه ها و نهادهایی باشد که داعیه ارزشی بودن دارند.

اصغری سپس با تأکید بر اینکه بی عدالتی شدیدی سینمای ارزشی را دربرگرفته و نهادهایی همچون سازمان اوج فقط از نزدیکان خود حمایت می کنند اظهار داشت: متأسفانه سازمان اوج، بنیاد فرهنگی روایت، حوزه هنری و به طور کل نهادهایی که اصل به وجود آمدن شان حمایت از فیلمسازان و هنرمندان ارزشی و دغدغه مند نسبت به آرمان ها و ارزش های نظام و انقلاب اسلامی بوده این روزها تنها بر اساس منافع جناحی و سیاسی خود کار می کنند و هیچ حمایت همه جانبه و گسترده ای از سوی آن ها برای عموم فیلمسازان صورت نمی گیرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «او خوب سنگ می زند» خاطرنشان کرد: برای ما جای تعجب دارد که این نهادها تنها از برخی فیلمسازان خاص حمایت می کنند و عملاً باعث شده اند تا تعداد کثیری از هنرمندان سینه سوخته و دغدغه مند خانه نشین شوند و هیچ جایی برای کار و فعالیت در سینمای کشور نداشته باشند. به عنوان نمونه ما برای تولید فیلم «اشنوگل» که سال گذشته آن را تولید کردیم بارها از این نهادها درخواست حمایت کردیم اما آن ها از کمترین حمایتی برای تولید این فیلم دریغ کردند و تنها وعده دادند که در زمان اکران از ما حمایت می کنند اما در حال حاضر که فیلم در هفته بسیج روی پرده رفته است هم آن ها به وعده های خود وقعی نگذاشته و برخلاف وعده ها و شعارهای شان هیچ حمایتی از این فیلم نداشته اند.

این تهیه کننده تأکید کرد: این اتفاقات عین بی عدالتی است!؛ افرادی که در این انجمن ها و نهادهایی که نام بردم فعالیت می کنند رسماً در پی آن هستند تا بسیاری از فیلمسازان ارزشی را خانه نشین کنند و تنها فضا را برای دوستان و نزدیکان خود باز کنند؛ دولت هم که دیگر نور علی نور است و متأسفانه طی سال های اخیر ثابت کرده که اصولاً به حوزه فرهنگی و هنری به طور کل بی توجه است و دغدغه ای برای حمایت از آثار ارزشی و استراتژیک ندارد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «مردی از جنس بلور» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: مسئولان دولتی آنقدر بی مسئولیت هستند که امروزه دغدغه شان به جای حمایت از فیلمسازان و سینماگران وطنی و حمایت از تولید آثار استراتژیک و ارزشی، حمایت از اکران فیلم های خارجی شده و می خواهند با واردات فیلم های خارجی فاتحه سینمای ملی، ارزشی و استراتژیک را به طور کل بخوانند. این ها دسیسه هایی است که باید جلوی انجام شان هرچه سریع تر گرفته شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.