سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

برگزاری نشست توسعه فعالیت‌های سینمایی در خارج از کشور

توسعه فعالیت‌های سینمایی ایران

سینماپرس: طی نشستی که در بنیاد فارابی برگزار گردید، به بررسی موضوع توسعه فعالیت های سینمایی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و نقش سینما در دیپلماسی فرهنگی کشور پرداخته شد.

به گزارش سینماپرس، طی نشستی که میان مدیر کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی برگزار گردید، این دو مدیر فرهنگی به بررسی توسعه فعالیت های سینمایی کشور در خارج پرداختند. در این دیدار محمدعلی کیانی بر توسعه ظرفیت فعالیت‌های سینمایی ایران در خارج از کشور تاکید کرد.

در این دیدار محمدعلی کیانی، با توجه به نقش سینما در دیپلماسی فرهنگی گفت: هفته‌های فیلم و رویدادهای سینمایی ایران در خارج از کشور پر مخاطب است و بنیاد سینمایی فارابی و رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور می‌توانند با همکاری و تعامل بیشتر این ظرفیت را توسعه و گسترش دهند.

مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشورسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تبلیغات فیلم‌های ایرانی در خارج از کشور را مهم توصیف کرد و گفت: ایرانیان خارج از کشور به خصوص نسل جدید آنان نیازمند شناخت بیشتر سینمای ایران هستند و لازم است فیلم‌های ایرانی در فضای مجازی بیشتر معرفی و تبلیغ شوند و ایرانی‌ها برای دیدن این فیلم‌ها تشویق ‌شوند.

 علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این دیدار با تاکید بر نقش سینمای نوین ایران در معرفی کشورمان گفت: سینما دستاوردهای عظیمی طی ۴ دهه اخیر و پس از انقلاب اسلامی برای کشور و مردم ما داشته است و بنیاد سینمایی فارابی وظیفه خود می داند در حوزه سینمای حرفه ای همکاری های سینمایی با کشورهای دیگر را گسترش دهد و در این مسیر همکاری های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می تواند شتاب دهنده و موثر باشد.

تابش، شناسایی بازارهای جدید فیلم و سینما در جهان را از ماموریت‌های بنیاد سینمایی فارابی دانست و بیان کرد: در این مسیر رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور می‌توانند ارتباط سینمای ایران با مراکز سینمایی، تهیه کنندگان و شرکت‌های پخش و تولید فیلم در خارج از کشور را تسهیل کند و نسبت به زمینه‌سازی فروش محصولات سینمای ایران در تلویزیون‌های خارجی و شناسایی پتانسیل‌های تولید مشترک، همکاری لازم را با بنیاد سینمایی فارابی به عمل آورند.

وی همچنین با تاکید بر پیوند تکنولوژی با سینما تصریح کرد: بنیاد فارابی و رایزنی‌های فرهنگی ایران درخارج از کشور باید زمینه تعامل متخصصان سینما در حوزه تکنولوژی‌های نوین و یا تحقیقات جدید در عرصه سینما را بیش از گذشته فراهم کنند و دستاوردهای فنی و علمی بین سینمای ایران و سینمای جهان مبادله شود.

تابش افزایش فرصت‌های اکران و نمایش فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های تلویزیون، اینترنت، سالن‌های سینما و مراکز هنری خارج از کشور را با اهمیت دانست و گفت: با توسعه فناوری‌های ارتباطی می‌توان از ابزارهای جدید برای معرفی و نمایش فیلم‌های ایرانی در تلویزیون‌های اینترنتی استفاده کرد و هم مخاطبان خارجی و هم ایرانیان خارج از کشور از محصولات سینمای ایران بهره‌مند شوند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به برگزاری رویدادهای مهم سینمایی در ایران از جمله جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جهت فراهم کردن تسهیلات لازم در برقراری ارتباط چه بهتر فیلمسازان و شرکت‌های خارجی به منظور شرکت در این رویدادها قابل توجه است.

«علیرضا تابش» با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی پیشنهاد کرد؛ دستاوردهای سینمای نوین ایران در چهار دهه در قالب چند رویداد ویژه، با نمایش فیلم‌های شاخص در خارج از کشور و تبادل نظر و گفت و شنود سینماگران ایرانی و سینماگران مهم جهان در گفت‌وگوهای تخصصی معرفی و تبیین شود.

در این نشست که با حضور «امیر اسفندیاری» معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی و «مهدی رضا» رییس اداره سمعی و بصری و «اصغر عسگری» مشاور هنری اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، مقررشد اولویت‌های همکاری‌های سینمایی به رایزنی‌های فرهنگی در خارج از کشور اطلاع رسانی و مصوبات این نشست پیگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.