سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵

جایزه جشنواره سوتهمپتون به فیلم ایرانی رسید

فیلم کوتاه حد

سینماپرس: جایزه بهترنی فیلم کوتاه داستانی دهمین دوره جشنواره سوتهمپتون به فیلم کوتاه ایرانی «حد» تعلق گرفت.

به گزارش سینماپرس، فیلم کوتاه «حد» که کارگردانی و تهیه کنندگی آن بر عهده جواد دارایی و آرزو دهکری می باشد، موفق شد جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی دوره دهم جشنواره هفته سوتهمپتون انگلستان را از آن خود کند. این جشنواره هنری در روزهای ۱۰ تا ۱۹ نوامبر در جنوب انگلستان برگزار شد.


این فیلم که با موضوع مسایل و مشکلات معلولان در اسلام‌آباد کرج فیلمبرداری شده، پیش از این جایزه بهترین فیلم خارجی زبان هالیوود هیلز و بهترین فیلم موندنس و بهترین فیلم تریان و بهترین فیلمبرداری بلیدینگام و بهترین موسیقی متن سینما جهان کانادا و بهترین بازیگری در جشنواره ترسناک میامی و جایزه امید جوانان را در سنت کلاود را به دست آورده است. «حد» همچنین پیش تر به سی و دومین فستیوال بین‌المللی «فورت لادردیل» آمریکا نیز راه یافته بود.


این فیلم کوتاه هفت دقیقه‌ای با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ساخته شده و بیشتر عوامل تولید آن از کارکنان صدا و سیما مرکز البرز هستند.
جواد دارایی در این فیلم کوتاه در ژانری معناگرا به زندگی معلولان، مشکلات آنها و قضاوت‌های زودهنگام جامعه در قبال این قشر پرداخته است.
این فیلم کوتاه که با عنوان انگلیسی «Limit» در جشنواره‌های خارجی شرکت می‌کند، برنده جشنواره مون‌دنس نیز بوده است.


دیگر عوامل اصلی «حد» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری، تدوین و کالریست: جواد دارایی، مدیر تولید: آرزو بلالی دهکردی، صدابردار: هادی ساعدمحکم، صداگذار: رضا بیگی، موسیقی متن: سهیل صفریان، منشی صحنه: وحید دوربین هاوستین، گریم: مهدیس سیدالهاشمی، عکاس: وحید مزاجردی، مدیر نورپردازی: بهروز قربانی، دستیاران فیلمبردار: امیر علیپور، صادق علیزاده، دستیار کارگردان و طراح استوری بورد و پوستر: ملیکا بلالی، سرمایه گذار: موسسه خیریه بیماران تهی دست قائم (با سرپرستی خانم سروش)، بازیگران: داود معینی کیا، کریم قلی زاده، هخا بازرگان، فرهاد قطبی، بردیا هوشنگی، مهدیس سیدالهاشمی، نوا مسلمی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.