جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

قاسمی جامی:

وجود نمادین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس هم می تواند بسیار خوب باشد/ سینما و سینماگران ارزشی و متعهد هر لحظه تنهاتر می شوند

واکنش سینماگران به حواشی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/۷

حسین قاسمی جامی

سینماپرس: حسین قاسمی جامی کارگردان سینما در واکنش حواشی مطرح شده در زمینه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس یکی از معدود نهادهایی است که فیلمسازان ارزشی و متعهد می دانستند هرگاه بخواهند اثری تولید کنند از آن ها برای تولید فیلم جدیدشان حمایت می شود تا امید در دل های سینماگران متعهد به نظام و انقلاب اسلامی همیشه زنده باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «پی ۲۲» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سال ها است که ما شاهد حرکت خزنده جریان ضد ارزشی در سینما هستیم؛ جریانی که این روزها اکثریت سینمای کشور را تحت سیطره و اختیار خود گرفته و آنقدر روی هنرمندان و مسئولان و مدیران نفوذ پیدا کرده تا همه از آن حمایت می کنند؛ این جریان هم اینک یکی از مهمترین ضربه های خود را به سینمای ارزشی زده است. 

وی ادامه داد: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس یکی از معدود نهادهایی بود که فیلمسازان ارزشی و متعهد می دانستند هرگاه بخواهند اثری تولید کنند از آن ها برای تولید فیلم جدیدشان حمایت می شود؛ شاید وسعت این حمایت ها به دلیل شرایط انجمن چندان وسیع نبود اما باعث می شد تا امید در دل های سینماگران متعهد به نظام و انقلاب اسلامی همیشه زنده باشد.

قاسمی جامی سپس با تأکید بر اینکه  سینما و سینماگران ارزشی و متعهد هر لحظه تنهاتر می شوند اظهار داشت: وجود نمادین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس هم می تواند بسیار خوب باشد؛ بنده معتقدم تعطیلی و انحلال انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تنها می تواند به نفع افرادی باشد که کوچکترین عرقی به نظام و انقلاب اسلامی ندارند و فیلم هایی را تولید می کنند که به هیچ عنوان در شأن ملت بزرگ و شهیدپرور ایران نیست.

کارگردان فیلم سینمایی «آزادی سرخ» خاطرنشان کرد: سینماگران متعهد و ارزشی همیشه و همواره در معرض خطر، تهمت و تهدید و آسیب بوده اند؛ ما سال ها است که انگ رانت خوار بودن، بی هنر بودن، نفروش بودن و... را می خوریم.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو متذکر شد: ما هم اینک به دلیل سهل انگاری های شدید باعث شدیم تا تصویری که در آثار سینمایی از جامعه امروز کشور به جهانیان مخابره می شود جامعه ای از هم گسیخته و به لجن کشیده شده باشد این در حالی است که ارزش های والای اسلامی، انسانی و ایرانی همچنان در کشور ما زنده است اما هیچ اثری از آن ها در فیلم های سینمایی امروز نمی بینیم و باید هرچه سریع تر تدبیری جدی برای این امر صورت پذیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.