چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲

نمی‌توان از صداوسیما انتظار پرداخت حق پخش به باشگاه‌ها داشت

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی

سینماپرس: نماینده مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما معتقد است که محلی برای پرداخت حق پخش تلویزیونی در اعتبارات صداوسیما پیش‌بینی نشده است و دولت باید ردیف بودجه‌ای به این منظور اختصاص دهد.

به گزارش سینماپرس؛ سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگویی با خانه ملت با بیان اینکه در خصوص حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال لیگ برتر دو نگاه کاملا متفاوت وجود دارد، گفت: این موضوع باید با توجه به شرایط و مختصات خاص کشور ما سنجیده و بررسی شود.

نماینده مردم سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی افزود: نخستین مسئله این است که در کشورمان بر اساس قانون اساسی رادیو تلویزیون خصوصی نداریم و صدا و سیما به صورت مستقل زیر چتر حمایتی نظام و دولت به معنای عام کلمه فعالیت می‌کند.

وی افزود: بر این اساس باشگاه‌های داخلی و فدراسیون‌ فوتبال نمی‌توانند از طریق حق پخش درآمد کسب و یا رقابت‌های فوتبال درآمد کسب کنند و این مسئله به دلیل نوع ساختار رادیو و تلویزیون است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در هیچ یک از شبکه‌‎های ملی دنیا که پخش عام دارد، مسابقات ورزشی و فوتبال حداقل به صورت مستقیم پخش نمی‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: علاوه بر این اعتباری برای صداوسیما به منظور خرید بازی‌ها و رقابت‌های باشگاهی یا ملی در بودجه صدا و سیما پیش‌بینی نشده است و اگر قرار باشد حق پخش مسابقات به باشگاه‌ها از سوی صدا و سیما پرداخت شود، دولت باید منابعی را برای صداوسیما و حق پخش تلویزیونی در نظر بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس تأمین منابع برای پرداخت حق پخش تلویزیونی را محل بحث و مناقشه دانست و افزود: در وضعیت فعلی که منابع صدا و سیما که مشکل تخصیص دارد نمی‌توان از صدا و سیما انتظار پرداخت حق پخش به باشگاه‌ها داشت.

نمایند مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما ادامه داد: برای مثال حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات صدا و سیما محل مصارف مشخصی دارد و محلی برای پرداخت حق پخش در اعتبارات و بودجه صدا و سیما دیده نشده است. بعید می‌دانم مدیران صدا و سیما در خصوص پرداخت حق پخش تلویزیونی مشکلی داشته باشند و اگر محلی برای این مهم در نظر گرفته شود، این امکان ایجاد می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.