پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

خداداد جلالی جایزه اش را به زلزله زدگان تقدیم کرد

بچه ای با جوراب قرمز

سینماپرس: کارگردان فیلم سینمایی «بچه‌ای با جوراب قرمز» درباره پاسداشت نام ایران گفت: «در همه طول دوران زندگی هنری خویش سعی کرده‌ام تا نام ایران و ایرانی در همه محافل زبانزد باشد.»

به گزارش سینماپرس؛ فیلم سینمایی «بچه‌ای با جوراب قرمز» در جشنواره مدیرانه ای کن موفق به دریافت جایزه برتر در سه رشته کارگردانی، بازیگر زن و موسیقی شده است. خداداد جلالی کارگردان این فیلم درباره این موفقیت گفت: در همه طول دوران زندگی هنری خویش سعی کرده‌ام تا نام ایران و ایرانی در همه محافل زبانزد باشد برای همین همیشه در ساخته‌هایم تمام تلاش و پتانسیل خود و بازیگران را بکار می‌گیرم تا بهترین‌ها را بسازیم.

وی افزود: با توجه به کسب سه جایزه برای «بچه‌ای با جوراب قرمز» در جشنواره مدیترانه‌ای کن بسیار خرسند هستم که این فیلم بعد از کسب مقامهای متعدد در جشنواره‌های بین‌المللی مختلف توانست نام و پرچم ایران و هنرمندان ایرانی را در این جشنواره هم بر قله موفقیت‌ها  به احتزاز درآورد.

جلالی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر هموطنانم در کرمانشاه درگیر مشکلات زلزله و عواقب آن هستند از همین جشنواره ابراز همدردی خودم را اعلام می‌کنم و جایزه این جشنواره را صمیمانه تقدیم این عزیزان می‌کنم تا شاید زره‌ای از ناراحتی و اندوه این هموطنان را کاهش دهم.

این کارگردان در ادامه اشاره کرد: در آیین اختتامیه جشنواره مدیترانه ای کن که در کاخ دائمی جشنواره کن برگزار شد فیلم «بچه ای با جوراب قرمز» سه جایزه مهم را دریافت کرد.

به گفته جلالی این فیلم نماینده سینمای ایران بود و مورد توجه خاصی از سوی هیات داوران و منتقدان قرار گرفت به طوری که  مری لویی کارگردان با سابقه سینمای فرانسه در خصوص آن، گفت: بهترین فیلمی که در این جشنواره دیدم بدون هیچ تردیدی «بچه ای با جوراب قرمز بود» ساخته خداداد جلالی بود. او با تصاویرش آنچنان تاثیری به روح مخاطب می‌گذارد که دلت می‌خواهد فیلم به پایان نرسد، اما خوشحالم بعد از پایان فیلم در ما آغازی متولد می‌شود به نام سینما، سینمایی که سال‌هاست دلمان برایش تنگ شده است، سینمایی که در اوج سادگی روایت گر انسان امروز است.

جلالی خاطر نشان کرد: عوامل این فیلم، فرانسه را به مقصد هندوستان ترک خواهند کرد چون این فیلم در بخش مسابقه جشنواره بزرگ حیدر اباد حضور خواهد داشت.   

سمانه نصری بازیگر این فیلم به همراه ستار اورکی سازنده موسیقی فیلم و محسن عزیزی جانشین تهیه کننده فیلم «بچه‌ای با جوراب قرمز» خداداد جلالی را در این دو جشنواره همراهی می‌کنند.

جلالی پیش از این نویسنده و کارگردان آثاری چون «بچه های عاشورا»، «سوگ سایه ها»، «ماشین عروس» و فیلم های مستند و کوتاه ساخته است.  

دومین فستیوال فیلم مدیترانه‌ای کن، ۲۳ تا ۲۷ ماه نوامبر ۲۰۱۷ (۲ تا ۶ آذر ماه) در شهر کن فرانسه برگزار شد.
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.