جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲

برای یک عمر دستاورد هنری

تجلیل از «هالی هانتر» در جشنواره «پالم اسپرینگز»

هالی هانتر

سینماپرس: در جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۱۸ از یک عمر دستاورد هنری بازیگر امریکایی، «هالی هانتر»، تجلیل خواهد شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از اسکرین دیلی، تجلیل از «هانتر» در مراسم افتتاحیه دوره بیست و نهم جشنواره «پالم اسپرینگز» که در روز دوم ژانویه برگزار می شود، انجام می گیرد. این جشنواره اعلام کرده است با اهدای جایزه دستاوردهای حرفه‌ای از هالی هانتر تجلیل می‌کند. جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۱۸ از ۲ تا ۱۵ ژانویه برگزار می‌شود.

هارولد متسنر رییس جشنواره پالم اسپرینگز از اجراهای به یاد ماندنی این بازیگر تجلیل کرد و به ویژه از فیلم «پیانو» که جایزه اسکار را برای این بازیگر به همراه داشت نام برد و فیلم جدید وی «مریض بزرگ» را نیز که یک فیلم کمدی است به عنوان یکی از توانایی‌های این بازیگر مورد تحسین قرار داد.

آنت بنینگ، گلن کلوز، کوین کاستنر، بروس دیرن، رابرت دووال، کلینت ایستوود، سالی فیلد، مورگان فریمن و ساموئل ال جکسون از دیگر دریافت کنندگان این جایزه بوده‌اند.

پیشتر اعلام شده بود که امسال تیموتی چالامت، گل گدوت، آلیسون جینی، گری اولدمن و سم راکول در این دوره جشنواره پالم اسپرینگز تجلیل می‌شوند.

هالی هانتر متولد ۱۹۵۸ بازیگر ۵۹ ساله آمریکایی است که از سال ۱۹۸۱ تاکنون در این عرصه فعالیت می‌کند. وی با «پیانو» در سال ۱۹۹۳ جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول را برد و جایزه بفتا و جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول جشنواره کن را نیز تصاحب کرد. جایزه حلقه منتقدان فیلم نیویورک و گلدن گلوب نیز برای همین فیلم به وی تعلق گرفت.

این بازیگر در سال ۱۹۸۷ برای بازی در فیلم «اخبار تلویزیون» جایزه حلقه منتقدان نیویورک و خرس نقره‌ای برلین را برد و نامزد اسکار و گلدن گلوب شد. او در سال ۲۰۰۳ با فیلم «سیزده» نیز نامزدی اسکار و گلدن گلوب و یک دوجین جایزه دیگر را دریافت کرد.

هالی هانتر سال ۲۰۱۴ در کنار آل پاچینو در فیلم «منگلهورن» بازی کرد. پس از آن وی از بازیگران «سبک وزن» به کارگردانی ترنس مالیک بود و با «مریض بزرگ» ساخته مایکل شووالتر در سال ۲۰۱۷ روی پرده‌های نقره‌ای رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.