شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

فیلمی کوتاه درباره جنگ سوریه؛

۲ جایزه خارجی برای «درخت زیتون سعد»

فیلم کوتاه «درخت زیتون سعد»

سینماپرس: «درخت زیتون سعد» ساخته احمد زایری موفق به کسب ۲ جایزه از جشنواره «کینو» منچستر انگلستان شد.

به گزارش سینماپرس، احمد زایری با این فیلم کوتاه موفق به کسب جایزه دوم بهترین کارگردانی و نیز لوح تقدیر بهترین فیلم بین الملل از هیات داوران چهاردهمین دوره جشنواره «کینو» منچستر انگلستان شد.

چهاردهمین جشنواره سینمایی «کینو» منچستر از تاریخ ١٨ تا ٢٦ نوامبر برابر با ٢٧ تا ٥ آذر در شهر  منچستر انگلستان برگزار شد.

احمد زائری کارگردان «درخت زیتون سعد» در گفتگویی با اشاره به چگونگی ساخت این فیلم گفت: نگارش «درخت زیتون سعد» زمانی صورت گرفت که جنگ سوریه هنوز آغاز نشده بود و فیلمنامه تحت تاثیر یک عکس از کودک فلسطینی که به دلیل اصابت ترکش به صورتش، چشمانش را از دست داده بود نوشته بود.

وی ادامه داد: فیلمنامه این فیلم در شرایطی نوشته شد که من تا آن زمان فلسطین را از نزدیک ندیده بودم اما بعد از نگارش این فیلمنامه متوجه شدم که همه آنچه که در این قصه آمده است هیچ شباهتی به فلسطین ندارد.

این کارگردان با اشاره به اینکه در سفرهایی که به سوریه داشته متوجه شده است آنچه نوشته مربوط به سوریه است، توضیح داد: در این سفر تحقیقاتی درباره کودکان و تاثیرات جنگ روی آنها داشتم و متوجه شدم در سوریه هر کودکی که بدنیا می آید یک درخت زیتون به نام آن می کارند که این رسم در فلسطین رخ نمی دهد و این امر دقیقا همین اتفاقی بود که برای داستان فیلمنامه من رخ داده است.

این فیلم پیش از این موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و بهترین طراحی صدا و بهترین بازیگر کودک از جشنواره «ارویگتون» آمریکا، جایزه بهترین فیلم از جشنواره «ارلس کورت» اناگلستان، جایزه دوم بهترین کارگردانی و لوح تقدیر ویژه هیات داوران برای بهترین فیلم در بخش بین الملل از جشنواره «کینو» منچستر، کاندید بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم های «صلح آسیا» پاکستان، کاندید بهترین فیلم جشنواره فیلم های کودکان تایپه تایوان شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.