شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

مزاحمت های جنسی مانع اعطای جایزه به آرنولد

آرنولد شوارتزنگر

سینماپرس: مراسم اهدای جایزه ای به آرنولد شوارتزنگر با تهدید جمعی از زنان نسبت به افشای مزاحمت های جنسی این هنرپیشه امریکایی کنسل شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، این مراسم برای جمعه شب برنامه ریزی شده و طی آن قرار بود نهضت مشترک کالیفرنیا جایزه ای را به آرنولد تقدیم کند، اما شوارتزنگر در این مراسم حاضر نشد. این پس از آن اعلام شد که گروهی از فعالان حقوق زنان تهدید کردند روی صحنه می‌آیند تا به سوابق مزاحمت‌های جنسی که علیه وی وجود دارد، اعتراض کنند.

به دنبال همین امر نهضت مشترک کالیفرنیا مراسم اهدای این جایزه را لغو کرد.

این گروه خیریه قصد داشت تا با اهدای «جایزه ما مردم» به شوارتزنگر برای انجام اصلاحات وی در تقسیم عادلانه امکانات ایالت، از وی تجلیل کند.

دانیل کیچل سخنگوی فرماندار سابق کالیفرنیا پنجشنبه اعلام کرد شوارتزنگر قادر به شرکت در این مراسم نیست، اما بر این باور است که این جایزه را از این نهضت دریافت کرده است.

یکی از سازمان‌دهندگان این اعتراض‌ها گفت «نهضت مشترک» تایید کرده این جایزه به شوارتزنگر اهدا نخواهد شد. وی افزود: در واقع خود آنها از شوارتزنگر خواستند تا در مراسم شرکت نکند.

آرنولد در مقام فرماندار کالیفرنیا در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ از طرح‌های رای‌گیری توسط یک کمیسیون مستقل حمایت کرده بود و نهضت مشترک که سال‌ها با وی همکاری نزدیک داشت، به همین دلیل قصد داشت از وی تجلیل کند.

تاریخچه مزاحمت‌های جنسی از سوی آرنولد قدیمی است و حالا تا حدود زیادی با طرح ماجرای هاروی واینستین رو آمده است. در سال ۲۰۰۳ اندکی پس از روی کار آمدن شوارتزنگر به عنوان فرماندار کالیفرنیا «لس‌آنجلس تایمز» گزارش کرده بود که ۶ زن در طی بیش از ۲۰ سال از سوی او آزار دیده‌اند. سال ۲۰۱۱ نیز اعلام شد آرنولد یک فرزند نامشروع از خدمتکارش دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.