یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

سینما و کار فرهنگی بصیرت‌افزا/۶

سعدی: مدیران سینمای کشور همت لازم برای تولید و عرضه آثار سینمای ارزشی را ندارند/ عدم شناخت دقیق باعث تولید آثار دم دستی شده است

سعید سعدی

سینماپرس: سعید سعدی تهیه کننده سینما در پی تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم انجام کارهای فرهنگی بصیرت افزا گفت: متأسفانه مدیران سینمای کشور همت لازم برای تولید و عرضه آثار سینمای ارزشی را ندارند و لازم و ضروری است که در زمانه امروز تلاش و حرکت جدی تری برای تولید فیلم های ارزشی و استراتژیک از خود نشان دهند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «گیلانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه عدم سیاست گذاری های صحیح و مناسب در سینما باعث شده تا ذائقه مخاطبان نیز دچار تحول شود؛ این باعث ناراحتی است که فیلم های ارزشی و دفاع مقدسی در زمان تولیدشان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و در زمان اکران شان مصیبت برایشان بیشتر می شود و مخاطبان هم از فیلم های شان حمایت نمی کنند.

وی ادامه داد: مدیران سینمای کشور باید با تدبیر جدی و اساسی کاری کنند تا بصیرت و آگاهی نسبت به دشمنان توسط تولید آثار فرهنگی مناسب در جامعه ترویج شود؛ از سوی دیگر این وظیه هنرمندان و سینماگران است که شناخت لازم و کافی نسبت به دشمنان این آب و خاک پیدا کنند و بر اساس شناخت و آگاهی کامل شان بتوانند آثار مناسبی را تولید و عرضه نمایند.

سعدی سپس با بیان اینکه ما باید بر اساس دغدغه های مقام معظم رهبری در سینما حرکت کنیم اظهار داشت: متأسفانه عدم شناخت و آگاهی دقیق در میان سینماگران باعث شده تا ما اغلب در سینمای کشور با آثاری روبرو شویم که دم دستی هستند و صرفاً به درد آن می خورند که مردم در مجالس و محافل خصوصی با بازیگران آن فیلم ها عکس یادگاری بگیرند! این در حالی است که سینمای کشور نیاز به تولید آثار ارزشی و آگاهی بخش دارد و باید کاری کرد تا همه مردم توسط سینما به عنوان یک رسانه مهم و تأثیرگذار با دشمن آشنا شوند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» خاطرنشان کرد: بنده معتقدم مدیران فرهنگی و سینمایی کشور باید شرایطی را به وجود بیاورند که تمامی هنرمندان و سینماگران و به خصوص نویسندگان با تحقیق و پژوهش در رابطه با مسائل روز جهانی فیلمنامه بنویسند. مسئولان موظف هستند اطلاعات مهم و استراتژیک را بدون سانسور در اختیار هنرمندان و سینماگران قرار دهند و این اتفاقات می تواند منجر به تحول مثبتی در حوزه سینمای ارزشی شود.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو گفت: مقام معظم رهبری با درایت و تدبیر همیشگی شان با به کار بردن جمله کلیدی انجام کارهای فرهنگی بصیرت افزا حجت را بر تمام هنرمندان و سینماگران و مدیران و مسئولان هنری تمام کرده اند و اینک وظیفه ما است که به دغدغه های ایشان توجه ویژه نشان دهیم و با انجام کارهای شایسته جامعه را از عواقب ترسناکی که دشمنان این آب و خاک می توانند برایمان داشته باشند آگاه سازیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.