دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

امیدوارم «دایان» در جشنواره فیلم فجر دیده شود

بهروز نورانی پور

سینماپرس: دایان نخستین فیلم بلند سینمایی بهروز نورانی پور، کارگردان مستند تحسین شده «A۱۵۷» است. این فیلم اکنون مراحل پایانی خود را می گذراند.

به گزارش سینماپرس، بهروز نورانی پور کارگردان و مستندساز است. او تاکنون مستندهای زیادی تولید کرده است که از جمله‌ی آنان می‌توان به مستندهای «A۱۵۷»، «خدا اشتباه نمی‌کند»، «زندگی زیر پوست من»، «جنایت در سکوت» و ... اشاره کرد. در میان این آثار، شاخص‌ترین فیلم او، مستند «A۱۵۷» بود که توانست جایزه‌های داخلی و خارجی زیادی را از آن خود کند. این مستند جایزه بهترین فیلم مستند سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

نورانی‌پور این روزها درگیر ساخت اولین فیلم داستانی و سینمایی خود با نام «دایان» است. این فیلم آخرین مراحل تولید خود را پشت سر می‌گذارد و آماده حضور در جشنواره‌ها و اکران عمومی می‌شود.

بهروز نورانی‌پور درباره‌ی فیلم «دایان» گفت: این فیلم روایتی از فردای جنگ است. این فیلم، داستان آدم‌هایی است که برای فردای جنگ تلاش می‌کنند. آنان به هیچ وجه تسلیم سرنوشت فعلی نیستند و قصد دارند تا جریان دیگری از زندگی‌شان را پیاده کنند. شخصیت‌های فیلم اغلب پناه‌جوهایی هستند که در دل جنگ از روستا عبور کرده و در یک نقطه مرزی گرفتار هستند.

این کارگردان گفت: «دایان» هیچ شباهتی به مستند قبلی من ندارد. این فیلم، فصل دیگری از جنگ است و وجه مشترک این دو فیلم فقط لغت جنگ است. در «دایان» افرادی را می‌بینیم که در حین جنگ یا پس از آن، در حال تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای خود هستند. به لحاظ روایی این دو فیلم تفاوت‌های متعددی با هم دارند. همین موضوع باعث شده است که «دایان» یک مستند داستانی باشد که شرایط خاص خود را داشته باشد.

نورانی پور درباره‌ روند تولید این فیلم گفت: فیلم برداری این کار حدود ۲ ماه و نیم به طول انجامید. بخش‌هایی از فیلم‌برداری در ترکیه و بخش‌هایی دیگر نیز در ایران انجام گرفت. این فیلم در پایان مرحله‌ی صداگذاری است و تدوین آن به اتمام رسیده است. هم‌چنین مشغول ساخت موسیقی برای آن هستیم. به نظرم گروه تولید بسیار همگن و همدلی را داشتیم که در ساخت کار بسیار به من کمک کردند. طبیعتا کار سختی را در سرما و برف داشتیم. انجام چنین کار سختی، گروه تولید منسجمی را می‌خواهد که همدل باشند. این فیلم ۸۷ دقیقه شده است و طبیعتا در چارچوب سینمایی قرار می‌گیرد. این فیلم را به جشنواره فیلم فجر امسال ارائه خواهیم کرد و امیدوارم که بتواند به این جشنواره راه پیدا کند. علاوه‌بر این، برنامه های ویژه و گسترده‌ای را برای نمایش این فیلم مدنظر داریم که امیدوارم با طی شدن درست مراحل به این بخش نیز برسیم.

بهروز نورانی پور کارگردان این فیلم داستانی است و تصویربردار آن سامان لطفیان است. تدوین این کار را سجاد پهلوان‌زاده انجام داده است. هم‌چنین مهرشاد ملکوتی آن را صداگذاری کرده است و صدابردار بهنام شیخ احمدی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.