دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

اهدای جوایز رویداد «شب‌های سیاه تالین»

جشنواره «شب‌های سیاه تالین»

سینماپرس: جوایز دوره بیست و یکم جشنواره جهانی «شب‌های سیاه تالین» به برگزیدگان این رویداد سینمایی اهدا شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره «شب‌های سیاه تالین» که در کشور استونی برگزار می شود، پس از ۱۷ روز به کار خود پایان داد و در نهایت جایزه بزرگ بهترین فیلم را به «تصادف شب» ساخته «تمیربک بیرنازاروف» رسید.

این فیلم درباره مردی است که در مسیر برای انتقام از مردی که موجب کشته شدن خانواده‌اش شده است با زنی تصادف می‌کند و این اتفاق زندگی او را تغییر می‌دهد.

در سایر بخش‌ها جایزه بهترین کارگردانی به «جو هیونگ» از کره جنوبی برای فیلم «کاوشگر» رسید و جایزه بهترین بازیگر مرد و زن جشنواره نیز به ترتیب به «ریس ایفانس» برای فیلم آمریکایی «سلطه» و «باربارا اوئر» برای فیلم «خلاء» رسید.

«انواع مختلف باران» به کارگردانی «ایزابل پرال» از آلمان نیز بهترین فیلم اول این رویداد سینمایی شناخته شد.

امسال فیلم «خفه‌گی» ساخته فریدون جیرانی به نمایندگی از سینمای ایران یکی از ۱۰ فیلم بخش رقابتی جشنواره «شب‌های سیاه تالین» بود و «ملی و راه‌های نرفته‌اش» به کارگردانی تهمینه میلانی در بخش پانوراما، «نگار» ساخته رامبد جوان و «خانه» از اصغر یوسفی‌نژاد در بخش فروم، «هنوز نه» ساخته آرین وزیر دفتری در بخش مسابقه فیلم‌های دانشجویی و «یال و کوپال» به کارگردانی شیوا صادق اسدی در بخش رویاهای انیمیشنی از دیگر فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره تالین بودند.

سال گذشته جایزه بهترین کارگردانی جشنواره «شب‌های سیاه تالین» در کشور استونی به نرگس آبیار برای فیلم «نفس» رسید و نوید دانش نیز که با فیلم «دوئت» در این رویداد سینمایی حاضر بود، دو جایزه بهترین فیلم اول جشنواره و همچنین جایزه نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و اقیانوسیه) را کسب کرد.
بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم “شب‌های سیاه تالین” از تاریخ ۱۷ نوامبر تا ۳ دسامبر (۲۶ آبان تا ۱۲ آذرماه) در کشور استونی برپا بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.