دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

به خواسته ستاره‌های هنر

ترامپ در مراسم تجلیل از هنرمندان سال آمریکا شرکت نکرد

هنرمندان سال آمریکا

سینماپرس: مرکز کندی در مراسمی بدون حضور ترامپ و همسرش، از هنرمندان شاخص برای یک عمر دستاورد هنری تجلیل کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از رویترز، در حالی که چهره‌های هنرمندی که امسال به عنوان دریافت کننده جایزه مرکز کندی انتخاب شده‌ بودند اعلام کردند جایزه خود را از دست ترامپ نخواهند گرفت، اهدای این جوایز بدون حضور ترامپ و ملانیا برگزار شد.

گلوریا استفان خواننده کوبایی-آمریکایی، لیونل ریچی خواننده آمریکایی، ال. ال. کول‌جی رپر، نورمن لیر تهیه کننده تلویزیون و کارمن دو لاوالید بازیگر آمریکایی پنج چهره‌ای بودند که امسال مدال مرکز کندی را برای مشارکت تاثیرگذارشان در عرصه هنر دریافت کردند.

نورمن لیر و لیونل ریچی از شرکت در مراسم سنتی اهدای این مراسم خودداری کرده بودند تا مخالفت خود را با سیاست‌های ترامپ رییس جمهوری آمریکا نشان دهند اما استفان گفته بود از این مراسم به عنوان راهی برای «به چالش کشیدن رییس‌جمهور در مورد مساله مهاجرت» استفاده خواهد کرد.

به دنبال اعلام حضور نیافتن هنرمندان در این مراسم، کاخ سفید در ماه آگوست  با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد رییس جمهوری و بانوی اول در این مراسم شرکت نمی‌کنند تا تجلیل شوندگان امسال بدون مسایل سیاسی بتوانند در این مراسم حاضر باشند.

اهدای جوایز مرکز کندی بزرگ‌ترین افتحار هنری در آمریکا محسوب می‌شود و امسال چهلمین سال اهدای این جوایز برگزار شد.  

دولاوالید ۸۶ ساله گفته بود نمی‌تواند پس از موضع‌گیری‌های نژادپرستانه ترامپ در این مراسم شرکت کند. اعتراض وی به خشونت نژادی که در شارلوتزویل به کشته شدن زنی ۳۲ ساله منجر شد و حمایت ضمنی ترامپ از نژادپرستان صورت گرفت.

در این مراسم استیوی واندر، کویینسی جونز و کندی راجرز با نواختن موسیقی به لیونل ریچی ادای احترام کردند و لیونا لوییس در نهایت ترانه‌ای اجرا کرد.

استفان خواننده و ترانه‌سرای ۶۰ ساله که متولد کوباست از حضور نیافتن ترامپ در این مراسم تشکر کرد.

ال‌ال کول ۴۹ ساله نیز نخستین هنرمند هیپ‌هاپ در تاریخ شد که این جایزه را دریافت می‌کند.

نورمن لیر بازیگر کهنه‌کار تلویزیون آمریکا که ۹۵ ساله است و به عنوان تهیه‌کننده تلویزیونی و فیلمنامه‌نویس شناخته می شود، نخستین چهره‌ای بود که اعلام کرد به دلیل حضور ترامپ در این مراسم شرکت نخواهد کرد. وی نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی به خاطر فیلم «طلاق به سبک آمریکایی» در سال ۱۹۶۷ بوده است.

سال پیش آل پاچینو بازیگر، جیمز تیلور خواننده و ترانه‌سرا و میویس استاپلس خواننده گاسپل از سوی مرکز کندی تجلیل شدند.

این مراسم ۲ ساعته ۲۶ دسامبر از شبکه سی‌بی‌اس پخش خواهد ‌شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.