دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

کارگردان بوشهری:

«پینوکیو، عاموسردار و رییسعلی» مخاطب را با خود همراه می‌کند

پینو کیو،عاموسردار و رئیسعلی

سینماپرس: رضا صافی گفت : فیلم سینمایی «پینوکیو، عاموسردار و رییسعلی» قطعا ضعف‌هایی دارد اما فیلمی است که مخاطب را با خود همراه می‌کند.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «پینوکیو، عاموسردار و رییسعلی» پس از دو سال، در گروه آزاد اکران عمومی شده است. رضا صافی کارگردان بوشهری این فیلم به سایت بهمن سبز گفت: من از زمانی که فیلم آماده نمایش شد پیگیر اکران آن بودم. اما متاسفانه فضا و شرایط برای نمایش فیلم کودک مناسب نیست و دشواری‌های فراوانی در این راه وجود دارد. حتی  در نامه ای به آقای حجت الله ایوبی رئیس وقت سازمان سینمایی این شرایط را توضیح دادم و گلایه کردم که چرا فیلمی که در جشنواره کودک همدان و جشنواره رشد دیده و تحسین شده در اکران عمومی این قدر مورد بی مهری واقع شده است.

این کارگردان ادامه داد: پیش از این به ما وعده تشکیل گروه سینمای کودک و نوجوان و نمایش «پینوکیو، عاموسردار و رییسعلی» در این گروه داده شده بود. حتی من این خبر را در تلویزیون شنیدم که تعدادی سینما در اختیار این گروه قرار گرفته اما عملا، این وعده ها به اکران عمومی «پینوکیو، عاموسردار و رییسعلی» کمکی نکرد.

وی افزود: بلاخره من و آقای عنصری تصمیم گرفتیم بدون توجه به این وعده ها و بدون چشمداشت به حمایت دولتی فیلم را اکران کنیم. امیدوارم با حمایت سینماداران و رسانه ها این فیلم دیده شود.

صافی در بخشی از سخنانش خاطره ای روایت می‌کند: در سال ۹۴ و در جشنواره فیلم کودک همدان زمانی که «پینوکیو، عاموسردار و رییسعلی» روی پرده می رفت، سالن پر نشده بود. پیش از شروع نمایش فیلم متوجه شدم بعضی از دوستان در کافی شاپ هستند و به دلیل پایان نمایش فیلمی دیگر در یکی دیگر از سالن ها، گروهی استراحت می کنند. پشت بلندگو رفتم و از حاضران خواستم به سالن بیایند و فیلم را ببینند. به آنها گفتم اگر بعد از ده دقیقه از نمایش فیلم، خسته شدید و سالن را ترک کردید هزینه کافی شاپ میهمان من هستید. خوشبختانه دوستان لطف کردند و آمدند فیلم را ببینند و پشیمان هم نشدند.

او گفت: این فیلم را همراه طیف های مختلفی از تماشاگران دیده ام. کودکان، نوجوانان، داوران، منتقدان و … خوشبختانه تا به حال نظر منفی درباره فیلم نشنیده‌ام. نمی خواهم ادعای خاصی داشته باشم، «پینوکیو، عاموسردار و رییسعلی» قطعا ضعف هایی دارد اما فیلمی است که مخاطب را با خود همراه می‌کند.

این کارگردان افزود: تبیلغات و معرفی درست فیلم به نوجوانان و خانواده ها بسیار موثر است. خوشحالم که این روزها فیلم «قهرمانان کوچک» فروش خوبی داشته و به سینمای کودک رونق داده. قطعا همراهی و همکاری سینماداران در شهرستان ها می تواند موفقیت «پینوکیو، عاموسردار و رییسعلی» را بیشتر کند. جذب مخاطب نوجوان و همراه کردن مدارس برای دیدن این فیلم، اتفاقی است که می‌تواند به دیده شدن آن بیانجامد.

صافی با اشاره به این موضوع که فیلمش ستاره ندارد گفت: «پینوکیو، عاموسردار و رییسعلی» فیلمی است که در شرایط اقلیمی دشواری ساخته شده. فضای خاصی دارد و در این فضا سوپراستار نمی توانست حضور داشته باشد. شاید این موضوع به اکران فیلم لطمه بزند. اما دیدن وجوه مثبت فیلم و اتخاذ یک روش تبلیغاتی درست بر پایه ظرفیت های فیلم می تواند به جذب مخاطب کمک کند.

او درباره زمان اکران فیلمش گفت: پیش از این به ما گفته بودند اواخر اسفند و نوروز ۹۶ فیلم را اکران کنیم. اما موافقت نکردیم. عید کودکان در تعطیلی هستند و رقابت ما با دیگر فیلم های روی پرده ناعادلانه بود. از زمان اکران فعلی بیشتر رضایت دارم. هم در فصل مدارس هستیم، هم مدارس می توانند در کنار ما باشند. در عین حال دانش آموزان امتحان ندارند و می توانند به تماشای این فیلم بنشینند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.