سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

برنامه های سیما در روز میلاد پیامبر اکرم (ص)

میلاد پیامبر اکرم (ص)

سینماپرس: شبکه‌های سیما در سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) ویژه های برنامه های مختلفی را آماده پخش کرده اند.

به گزارش سینماپرس؛ شبکه‌های سیما در سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) ویژه های برنامه های مختلفی را آماده پخش کرده اند. پخش مولودی، مستندهای جذاب، فیلم های سینمایی و ... از جمله برنامه های مفرح برای این روز بزرگ است.

شبکه قرآن و معارف سیما

*** «همایش یاران صلوات» با موضوع هفته وحدت روز سه شنبه ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ به صورت زنده از فرهنگ سرای بهمن پخش می گردد.

*** برنامه زنده «نگاه خورشید» در شب میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲ و برنامه «طلیعه» با حضور دکتر حشمت الله قنبری از ساعت ۱۰:۴۵ الی ۱۱:۳۰ روز چهارشنبه به بررسی زندگی پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و ابعاد شخصیتی و معرفتی این دو بزرگوار می پردازند.

*** سخنرانی آیت الله ناصری و حجت الاسلام و المسلمین میر باقری پیرامون جایگاه این دو بزرگوار در اسلام روز چهارشنبه به ترتیب ساعت ۷:۳۰ و ۱۳:۳۰ پخش می گردد.

*** همچنین مستند «یادها» با موضوع وحدت شیعه و سنی و بیان اشتراکات دو مذهب شیعه و سنی چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰، برنامه ترکیبی طریقت با کارشناسی دکتر رجبی دوانی روز سه شنبه ساعت ۲۳:۳۰ با موضوع سیره امام صادق(ع) و روز چهارشنبه ساعت ۹ با موضوع سیره پیامبر اکرم (ص) به روی آنتن می رود.

شبکه یک سیما

*** ویژه برنامه «روز خدا» که سه شنبه شب ۱۴ آذر ماه حدود ساعت ۲۳ و با موضوع اخلاق و سیره پیامبر اکرم (ص) پخش می شود.

*** پخش سخنان حجت الاسلام آیت الله جوادی آملی از دیگر برنامه های روز چهارشنبه ۱۵ آذر ماخ است که حدود ساعت ۱۳ پخش می شود.

*** همچنین قرار است دو قسمت آخر مجموعه «تقریب و تمدن» که ویژه هفته وحدت و بررسی فرصت ها و چالش های دین در دنیای امروز است، ساعت ۱۹:۲۰ روز سه شنبه ۱۴ آذر و ۲۰:۱۵ روز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه پخش شود.

*** ویژه برنامه زنده «مهر محمد»، به تهیه کنندگی مقداد مومن نژاد کاری از پخش شبکه یک است که هر روز در دو نوبت صبح ساعت ۱۱ و بعد از اذان مغرب با اجرای مهدی آقا بیگی و علی جباری پخش می شود.

«مهر محمد»، جُنگی شاد است که در هر برنامه با یکی از استان های کشور ارتباط تلویزیونی برقرار می کند و حال و هوای مردم آن استان را در آستانه میلاد مسعود پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت به تصویر می کشد. در هر برنامه نیز مهمانان و هنرمندان حضور خواهند داشت.

شبکه دو سیما

*** برنامه «کوی محبت» به صورت زنده از بقعه متبرک امامزاده ابوالحسن (ع) از فرزندان امام صادق (ع) واقع در شهرری با حضور حجت الاسلام ماندگاری به بحث در خصوص سیره، فضائل و اخلاقیات حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) می‌پردازد. این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی سید مصطفی موسوی که چهارشنبه ۱۵ آذرماه ساعت ۱۱ روانه آنتن می شود.

*** همچنین جشن ویژه ولادت به صورت زنده سه شنبه ساعت ۲۳:۴۵ تقدیم بینندگان این شبکه می شود.

*** گروه خانواده نیز برنامه «عصر خانواده» را به تهیه کنندگی علی اکبر کریمی همراه با بخش های متنوع و مهمانان مختلف سه شنبه و چهارشنبه ساعت ۱۸ از کرمانشاه روانه آنتن می کند. مولودی خوانی عنوان ویژه برنامه دیگری است که  از سه شنبه ۱۳ آذر تا پنجشنبه ۱۶ آذر در فواصل برنامه ها روانه آنتن می شود.

*** برنامه «زنده باد زندگی» کاری از گروه دانش و اقتصاد و به تهیه کنندگی محمد جعفر خسروی نیز با تدارک گزارش های مرتبط، گفتگو با مهمانان و بخش های مختلف سه شنبه به صورت ویژه روانه آنتن می شود. *** «نما دو» نیز با گزارشی از آیین های مختلف برگزاری جشن میلاد و مراسم هفته وحدت از سراسر کشور و ... در جدول پخش برنامه ها قرار دارد.

***گروه کودک و نوجوان چهارشنبه ۱۵ آذرماه برنامه «یه گله جا» را ویژه میلاد نبی اکرم (ص) ساعت ۱۰ تدارک دیده که تقدیم بینندگان می کند.

***همچنین برنامه «با ما بیا» ساعت ۱۴ روزهای چهارشنبه تا جمعه و «مسابقه محله» با حال و هوای جشن ولادت از چهارشنبه تا جمعه ساعت ۱۵ روانه آنتن می شود.  

***برنامه «با صبح» و «نگی که نگفتی» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی نیز متناسب با این مناسبت مبارک مذهبی روانه آنتن خواهد شد.

شبکه سه سیما

*** ویژه برنامه «اقیانوس» در ایام هفته وحدت، از شنبه تا چهارشنبه ۱۱ تا ۱۵ آذر ماه، هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد.

این برنامه کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی رضا رشیدپور و اجرای حمید ترابیان است که با حضور هنرمندان در حوزه بازیگری، خوانندگی و همچنین هنرمندان محلی و مسئولان استانی به صورت زنده از چابهار روانه آنتن خواهد شد. اجرای زنده خوانندگان و گزارش های مردمی از بخش های دیگر این ویژه برنامه می باشد.

*** مستند تک قسمتی «آئینه های محبت» کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی به تهیه کنندگی و کارگردانی هادی شاملو است که روایتی است متفاوت از ارادت اهل سنت خطه خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی نسبت به اهل بیت پیامبر (ع) است.

در این مستند تلاش شده با روایتی هنرمندانه و شاعرانه، نظرات علما، نخبگان و فرهیختگان آن بلاد ها برای عموم مردم ایران منعکس تا زمینه ساز همگرایی و همدلی در میان اقوام و مذاهب کشور ایجاد شود. این برنامه چهارشنبه ۱۵ آذر ساعت ۱۴ از شبکه سه سیما پخش می شود.

شبکه چهار سیما

*** برنامه تلویزیونی «نغمه ها» چهارشنبه ۱۶ آذر ماه در دو نوبت ساعت ۱۶ و ۲۴ به روی آنتن می رود.

«نغمه ها» به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری در پخش عصرگاهی به بررسی آثار و زندگی هنری مهران مهرنیا، آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی می‌پرازد. در دومین قسمت از این مجموعه میزبان استاد هوشنگ ظریف نوازنده تار می‌شود.

*** «طنزپیشگان» در ۱۵ آذر ماه ساعت ۲۳ فیلم «کنترل خشم» را به نمایش در می آورد. در این برنامه ابتدا بیوگرافی و کارنامه هنری آدام سندلر کمدین جوان و مطرح پخش می شود و سپس بخش هایی از فیلم «کنترل خشم» این هنرمند و با بازی جگ نیکلسون نمایش داده می شود.

*** «بخوان به نام گل سرخ» به تهیه کنندگی  حسین پورصلعی روز سه شنبه ۱۴ آذرماه از ساعت ۱۸:۱۵ الی ۲۲:۳۰ به صورت زنده از باغ موزه ملی ملک به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

اجرای این ویژه برنامه چهار ساعته را دکتر رشید کاکاوند و زهره سادات هاشمی بر عهده دارند.

در این برنامه با حضور دانشمندان و متفکران جهان اسلام در خصوص اخلاق و سیره پیامبر و رخدادهای جهان اسلام گفتگو می شود. دکتر همتی، دکتر حسینی، دکتر محمود واعظی و دکتر مجید معارف از جمله میهمانان حاضر در این ویژه برنامه خواهند بود. همچنین پخش مستندهای مرتبط با موضوع برنامه و پخش میان برنامه های شاد از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.

شبکه پنج سیما

*** میان برنامه «طریق وحدت» با محوریت بیانات کوتاه از سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص وحدت بین شیعه و سنی است.

*** میان برنامه «امت واحده» صحبت‌های علمای اهل سنت درباره وحدت میان سنی و شیعه است.

این برنامه به پخش گزیده‌ای از صحبت‌های علماء اهل سنت مانند ماموستا مصطفی خاتمی، ماموستا عبدالرحمان محمدپور و... و. می‌پردازد که در ایام هفته وحدت در خلال برنامه های شبکه تهران پخش خواهد شد.

*** سخنان حجت الاسلام و المسلمین حسین مومنی درباره سیره رفتاری پیامبر اکرم (ص) در برنامه «سخنرانی مذهبی» پخش می شود.

*** «خورشید مدین» عنوان کلیپ تصویری ویژه ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) است.

این کلیپ ترکیبی گزارشی از شهر مدینه منوره، گروه تواشیح، موسیقی و مداحی است که در ۴ قسمت ۵ دقیقه ای در شب و روز این مناسبت در لابه‌لای برنامه های شبکه پخش می‌شود.

*** کیلیپ «نماهنگ و مولودی خوانی» نیز در شب و روز عید ۱۷ربیع الاول از شبکه پنج پخش می شود.

***همچنین شبکه پنج سیما، در شب و روز عید ۱۷ ربیع، سه شنبه و چهارشنبه ۱۴ و ۱۵ آذرماه، دو جشن جذاب در ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه برای مخاطبان تدارک دیده است.

شبکه آموزش سیما

*** برنامه «همیشه خونه» سه شنبه شب ۱۴ آذر ماه به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) ویژه برنامه ای با آیتم های مرتبط با این روز روی آنتن می برد.

نماهنگ حامد محضر نیا با نام «محمد رسوا الله»، گزیده فیلم محمد رسول الله، نماهنگی با صدای حسن الکتاب، اجرایی از گروه سرود سفیر عشق و وله های مناسبتی بخشی از آیتم های این برنامه است.

همچنین خوان فرانسیسکو پاردس مرد تازه مسلمان شده به همراه خانواده همسرش فاطمه حدادی مهمانان ویژه برنامه «همیشه خونه» هستند.

ویژه برنامه «همیشه خونه» به تهیه کنندگی مجید صحاف سه شنبه شب ۱۴ آذر ماه از ساعت۲۱:۳۰ تا ۲۳ از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

*** برنامه «هفت آسمان» به مناسبت میلاد حضرت رسول (ص) با اجرای حجت الاسلام عمران فضل اللهی و کارشناسی حجت الاسلام رسولی و حجت الاسلام میلانی نژاد سه شنبه ۱۴ آذر ماه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه آموزش پخش می شود.

شبکه مستند

*** «نقاش صدا» مستند پرتره ابوالحسن تهامی مترجم٬ دوبلور و مدیر دوبلاژ ایرانی است و ابوالفضل توکلی کارگردانی و تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.

این مستند تازه ترین اثر شبکه مستند سیماست که چهارشنبه ۱۵ آذر ساعت ۲۱ هم‌زمان با ولادت حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق (ع) برای نخستین بار پخش می‌شود.

***مستند «سرزمین برادری» به کارگردانی مهدی خوش نژاد هم دوشنبه ۱۳ آذر ساعت ۲۱ و سه شنبه ۱۴ آذر ساعت ۱۹:۳۰ پخش می شود.

 این مستند در مرکز مستندسازی میثاق با همکاری اتحادیه امت واحده در سال ۱۳۹۴ ساخته شده و به سفر گروهی از هنرمندان به استان گلستان و دیدار آنها با برادران اهل سنت می پردازد.

***مستند سینمایی «شهدای اهل سنت» روایتی از وحدت شیعه و سنی در دفاع از کشور به مناسبت هفته وحدت در جدول پخش شبکه مستند سیما قرار گرفت.

پخش این مستند که در ۶ اپیزود، توسط ۶ کارگردان، در ۶ استان و درباره ۶ شهید از شهدای گرانقدر اهل سنت ساخته شده، از امروز ۱۱ آذر آغاز شده و تا پنجشنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۱:۳۰ روی آنتن می‌رود.

مجموعه مستند «شهدای اهل سنت» محصول انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است و پژمان لشگری پور طراح و تهیه‌کننده آن است.

شبکه افق

*** «نزدیک تر از نزدیک» به زندگی مسلمانان در آرژانتین و حضور مبلغان ایرانی در این کشور و آشنایی دوباره مسلمانان قدیمی آنجا با تعالیم ناب اسلام محمدی می پردازد. این مستند دوشنبه ۱۳ آذر ساعت ۱۸ پخش می شود.

***مستند «طوفان» سه شنبه ۱۴ آذر ساعت ۱۸ پخش می شود. این مستند زندگی و فعالیت های دکتر علی عماری در آلمان است و اقدامات ایرانیان در اقصی نقاط دنیا در راستای گسترش و نشر مفاهیم اسلام ناب محمدی از جمله مدیریت مسجد هامبورگ که یکی از مهم ترین مراکز اسلامی در اروپا به شمار می رود و مرکز فعالیت های شیعی است و همچنین وحدت بین مسلمانان در اروپا را نمایش می دهد.

***«مدح عشق» چهارشنبه ۱۵ آذر ساعت ۱۹ پخش می شود. این مستند درباره حب و مودت اهل سنت به ائمه اطهار(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت و گفت وگو با علما و بزرگان اهل سنت در این زمینه است.

***«ما اینجا هستیم» نمایشی از زندگی و فعالیت های مسلمانان استرالیا و هماهنگی و همکاری متقابل آنها با یکدیگر اعم از شیعه و سنی در راستای وحدت میان اهل اسلام و نیز زندگی مسالمت آمیز آنها در کنار هم فارغ از اختلافات مذهبی است. این مستند چهارشنبه ۱۵ آذر ساعت ۲۱ پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.