سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

پایان همکاری سونی پیکچرز با شرکت چینی

 پایان همکاری سونی پیکچرز با شرکت چینی

بانی فیلم: قرارداد همکاری بین سونی پیکچرز شرکت فیلمسازی ژاپنی- آمریکایی و واندا غول ملک و املاک چینی که چند سالی است به سوی فعالیت های هنری آمده است، به پایان رسیده و به گفته سران سونی تمدید نخواهد شد.

قرارداد همکاری بین سونی پیکچرز شرکت فیلمسازی ژاپنی- آمریکایی و واندا غول ملک و املاک چینی که چند سالی است به سوی فعالیت های هنری آمده است، به پایان رسیده و به گفته سران سونی تمدید نخواهد شد. یک سخنگوی این شرکت هفته پیش گفت: «از قبل قرار بود پس از تهیه فیلم کارتونی «اموجی» به این همکاری پایان داده شود و این کار صورت پذیرفت».

سران واندا از اظهارنظر در این خصوص سرباز زده اند اما این نکته مشخص است که همکاری این کمپانی با سونی پیکچرز فیلم های مطرح دیگری مثل «مسافران» و انیمیشن «اسمارف ها: دهکده گمشده» را نیز موجب شد. همکاری سونی و واندا از سپتامبر ۲۰۱۶ رسانه ای و چیزی عیان شد که پایه های آن از شروع آن سال گذاشته شده بود. در آن زمان ها چند شرکت تجاری و صنعتی و مستغلاتی دیگر چینی نیز مشتاق به سرمایه گذاری در امور درجه یک سینمایی و مشارکت در روند فیلمسازی های درجه اول بودند ولی در میان شان واندا از بقیه پیشروتر بود.

واندا به قرارداد همکاری با سونی پیکچرز هم اکتفا نکرده و مصمم به خریداری شرکت ارتباطاتی- هنری کار میکه از طریق واسطه گری کمپانی AMC بود و فقط یک ماه بعد از شروع همکاری با سونی، واندا پیشنهادی یک میلیارد دلاری برای تملک شرکت دیک کلارک نیز عرضه کرد. یک شرط و تبصره موجود در قرارداد همکاری واندا و سونی این بود که فیلم های مشترک حتماً محصولاتی سطح بالا باشند و به گونه ای منافع چینی ها در آنها لحاظ و حتی از آنها در متن فیلم یاد شود و بخشی از داستان و اتفاقات باشند. به واقع سونی با آن قرارداد موظف شده بود که در ازای دریافت سرمایه لازم از چینی ها حضور و به چشم خوردن واندا را در معادلات جهانی فزونی بخشد و به این اصل نیز عمل کرد. واندا در عین فعالیت های تجاری و صنعتی اش مالک بزرگترین زنجیره سالن های سینمایی در سطح چین هم هست و همین مسئله کمک کرد تا سونی نیز از همکاری نزدیک و تنظیم شده با این شرکت در عرصه های سینمایی استقبال کند. مقر مرکزی سونی پیکچرز در هالیوود واقع است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.