سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

خواننده پاپ:

هم‌اکنون تعداد خواننده‌ها سر به فلک می‌کشد

مازیار عصری

سینماپرس: مازیار عصری خواننده سبک پاپ گفت: یکی از دلایل افزایش بی رویه تعداد خواننده‌ها، علم دیجیتال است چون در زمانی که علم آنالوگ وجود داشت خواننده باید به طور یقین با علم موسیقی آشنایی داشت تا بتواند اثری را بخواند اما در شرایط کنونی وضعیت تغییر کرده و موضوع جا افتاده در بین مردم مبنی بر اینکه صدای فلان خواننده را با دستگاه درست می‌کنند، صحت دارد.

به گزارش سینماپرس؛ مازیار عصری خواننده موسیقی پاپ گفت: شرایط کنونی برای خواننده‌ها زمینه‌ای مناسب را فراهم آورده تا بتوانند استعدادهای موسیقایی خود را در معرض نمایش بگذارند که در چنین شرایطی، خواننده‌های جوان باید فرصت را غنیمت بشمارند.

این هنرمند عرصه موسیقی ادامه داد: بازار فعلی موسیقی رقابتی شده در حالی که در سال‌های ۸۴ و ۸۵ تنها حدود ۱۵ تا ۱۶ خواننده فعالیت می‌کردند و کارهایشان را در قالب آلبوم و یا اجراهای تلویزیونی ارائه می‌دادند اما هم‌اکنون تعداد خواننده‌ها سربه فلک می‌کشد.


خواننده قطعه "راز" توضیح داد: یکی از دلایل افزایش بی رویه تعداد خواننده‌ها، علم دیجیتال است چون در زمانی که علم آنالوگ وجود داشت خواننده باید به طور یقین با علم موسیقی آشنایی داشت تا بتواند اثری را بخواند اما در شرایط کنونی وضعیت تغییر کرده و موضوع جا افتاده در بین مردم مبنی بر اینکه صدای فلان خواننده را با دستگاه درست می‌کنند، صحت دارد.

وی یادآور شد: اگر یک خواننده از هوش خود استفاده کند و با علم دیجیتال آشنایی داشته باشد، می‌تواند در مدت زمان شب تا صبح یک قطعه موسیقی را تولید کند و آن را روی اینترنت قرار دهد تا همه آن را گوش بدهند و این موضوع در حالی است که در آن ‌سال‌ها ما برای انتشار قطعه‌های موسیقی، مسیرهای طولانی را طی می‌کردیم.

خواننده پاپ افزود: شرایط کنونی تولید قطعه‌ها به موسیقی و گوش شنونده آسیب وارد می‌کند، به این معنا که هر روز یک نفر بالا می‌آید و کارش مورد استقبال قرار می‌گیرد اما فردای آن روز چون چیزی برای ارائه دادن ندارد، از یادها می‌رود و با این حال خواننده‌هایی که استخوان‌دار هستند و سواد و تجربه کافی در عرصه موسیقی را دارند، هنوز هم مشغول فعالیت هستند.


عصری تصریح کرد: پیش‌تر شرایط به گونه‌ای بود که خود خواننده مجوز آلبوم را دریافت می کرد و آن را برای پخش در اختیار شرکت‌ها قرار می‌داد اما هم اکنون شرایط بهتر شده و شرکت‌ها باید برای دریافت مجوز اثر موردنظر اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: روند دریافت مجوز سریع‌تر برای بخش‌های مختلف یک آلبوم موسیقی خیلی بهتر شده و این وضعیت باعث می شود که آثار تولیدی یک خواننده تازگی خود را از دست ندهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.