سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

آلمانی ها در صدر خارجی های سینماحقیقت

۱۰۳ فیلم مستند خارجی از ۴۶ کشور در جشنواره سینماحقیقت روی پرده می رود

سینما حقیقت

سینماپرس: از جمع ۱۰۳ فیلم مستند تولیدی ۴۶ کشور خارجی که در بخشهای مختلف ملی و بینالمللی یازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت روی پرده میروند، آلمانی ها با ۱۳ فیلم در صدر جای گرفتند.

به گزارش سینماپرس مستندسازان آلمانی ۳ فیلم در بخش مسابقه ملی و ۱۰ فیلم در بخشهای جنبی بین المللی دارند. پس از آلمانی ها، فیلمسازان کشورهای انگلیس (۱۰ فیلم) و فرانسه (۹ فیلم) در رتبه دوم و سوم این فهرست جای گرفتند. دانمارک و آمریکا با ۷ فیلم مشترکاً در جایگاه چهارم قرار دارند و اسپانیایی ها نیز با ۶ فیلم در جشنواره امسال حاضر هستند.

آمار سایر کشورها هم به این شرح است: ایتالیا، لهستان و لبنان (۴ فیلم)، پرتغال، روسیه، هلند، سوئد، اتریش، قطر، هند (۳ فیلم)، کانادا، بلژیک، جمهوری چک، فنلاند، صربستان، بوسنی، اسلوونی و چین (۲ فیلم) این کشورها نیز با یک فیلم، در جشنواره یازدهم سینماحقیقت حضور دارند: کرواسی، سوئیس، رومانی، یونان، مجارستان، نروژ، اسلواکی، استونی، لتونی، اوکراین، ارمنستان، گرجستان، السالوادور، کاستاریکا، استرالیا، کرهجنوبی، سنگاپور، اندونزی، سوریه، فلسطین، افغانستان و کنگو.

به این ترتیب، یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت میزبان آثاری از ۵ قاره جهان؛ شامل آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و حوزه کارائیب، آفریقا و اقیانوسیه است و تنها از جمع کشورهای آمریکای لاتین، فیلمی در سینماحقیقت پذیرفته نشده است.

لازم به ذکر است که یکی از داوران بخش مسابقه بینالملل جشنواره هم اهل کشور آفریقای جنوبی است. ضمن این که میهمانانی از کشورهای ژاپن و ترکیه نیز در کارگاه آموزشی و بازار فیلم جشنواره حضور خواهند داشت.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.