چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

فیلم های کودک و نوجوان در اکران پاییزی

پوستر انیمیشن فهرست مقدس

سینماپرس: در میان فیلم هایی که در فصل اکران پاییزی روی پرده رفته اند، تعداد ۵ فیلم در حوزه کودک و نوجوان قرار داشته و مناسب تماشای خانوادگی می باشد.

به گزارش سینماپرس، با توجه به صف اکران فیلم‌ها و تعدد فیلم‌های اجتماعی، کودکان و نوجوانان در اکران سینماها فراموش نشدند و با تنوع خوبی ۵ فیلم می‌تواند پذیرای کودکان و نوجوانان در سینماها باشند.  

*فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» که مورد اقبال مخاطب قرار گرفت همچنان بر پرده سینماها است و توان جذب مخاطب نوجوان را دارد. این فیلم در سینماهای ماندانا، تماشا، فرهنگسرای اشراق در حال نمایش است و در شهرهای مختلف کشور اکران فیلم ادامه دارد. در این فیلم برزو ارجمند، بیژن بنفشه خواه، بهنوش بختیاری، آناهیتا همتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، شهرام قائدی، عباس محبوب، یوسف کرمی (قهرمان المپیک در نقش خودش)، افشین سنگ چاپ، ابراهیم شفیعی، فرهاد بشارتی، مینا سلیمانی، مرتضی رستمی، فرزاد حاتمیان و بازیگران خردسال این فیلم سینمایی یاس نوروزی، پارسیا شکوری فر، عرفان برزین، سامیار محمدی، امیرکیان عبدی و ایمان امیری به ایفای نقش می‌پردازند.  

*فیلم سینمایی «شکلاتی» نیز با موضوع جذابی که روایت می‌شود می تواند پذیرای خانواده ها به همراه کودکان و نوجوانان باشد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: همه چیز از یک جعبه شکلات شروع شد. یعنی من بچه بودم ... بچه هم که باشیم بازم شکلات عاشقانه ترین مزه دنیا است اما ...

در این فیلم شبنم مقدمی، ناصر ھاشمی، محمدرضا ھدایتی، ارژنگ امیرفضلی، علی مسعوی، فرزین محدث، پریسا رضایی، جواد جوینده، شھره لرستانی و داریوش اسد زاده - بازیگران کودک: محمدرضا شیرخانلو، آیلی احمدی، محمد حسین بلوکات، سامان میرحسینی، شھاب شیر مردی و ھمراز اکبری به ایفای نقش می پردازند. این فیلم از ۸ آذرماه اکرانش را آغاز کرده و در سینماهای کورش، آزادی، مگامال، زندگی، جوان، ارگ، شکوفه، فلسطین، سمرقند، صحرا در تهران به نمایش در می آید.  

*فیلم موزیکال و عروسکی «حقه باز دم دراز» فضای شاد و مفرحی برای کودکان دارد و داستان عروسکی  به نام عمو پیرداد است که از خانه می گریزند و مشکلاتی را به وجود می آورد. در این فیلم سحر ولدبیگی، احمدرضا اسعدی، مریم شاه ولی، محمد مایلی، مجید مختارپور، ترنم کرمانیان و پارسیا شکوری به ایفای نقش می‌پردازد. این فیلم هم اینک در سینماهای ماندانا، سروش، سینمای امام علی به نمایش درآمده است.  

*فیلم «پینوکیو عامو سردار و رییسعلی» با موضوع نوجوان است و دغدغه های یک نوجوان در جنوب را روایت می‌کند. این فیلم در سینماهای کورش، مگامال و ملت به نمایش در می آید. در این فیلم هنرمندان جنوبی به ایفای نقش می‌پردازند.  

* فیلم سینمایی انیمیشن «فهرست مقدس» از صبح چهارشنبه به گردونه اکران اضافه می شود. این فیلم جوایز متعددی از جشنواره های خارجی و داخلی را کسب کرده و توانست نظر کارشناسان را به خود جلب کند.   انیمیشن «فهرست مقدس» به صورت محدود برای مدارس اکران شده است.  

این فیلم داستان تاریخی برگرفته از قرآن است که ماجرای آن در شهر«نجران» کشور «یمن» می‌گذرد و زمان آن به صد سال قبل از ظهور دین اسلام بازمی‌گردد... د.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.