پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

پالم اسپرینگز از گری اولدمن تقدیر می کند

گری اولدمن

سینماپرس: جشنواره بین المللی فیلم پالم اسپرینگز آمریکا که دوره بیست و نهم آن کمتر از یک ماه دیگر برگزار می شود، با اهدای جایزه ویژه ای گری اولدمن، بازیگر مشهور انگلیسی که سال های زیادی با هالیوود همکاری داشته است، تقدیر به عمل خواهد آورد.

به گزارش سینماپرس؛ دلیل و مناسبت این امر، در درجه اول بازی درخشانی است که اولدمن در فیلم اخیر خود به نام «تاریک ترین ساعت» ارائه داده و این همان اثر سینمایی ای است که در آن اولدمن رل وینستون چرچیل نخست وزیر معروف انگلیس را بازی کرده است. اهدای جایزه ویژه به اولدمن در جریان مراسم معرفی بهترین های فستیوال و اهدای جوایز برترین فیلم ها و هنرمندان در روز ۱۴ دی ماه انجام خواهد شد ولی هارولد ماتزنر مدیر ارشد فستیوال از حالا خطاب به دوستداران سینما و علاقمندان اولدمن گفته است: شکی نیست که بازی اولدمن در نقش چرچیل از بهترین نمایش های امسال در هنر سینما بوده، بخصوص که ما چرچیل را در جریان این فیلم در دوره پر تلاطم جنگ جهانی دوم و در شرایطی می بینیم که بریتانیا تحت فشار زیادی قرار دارد و آرامش از این کشور رخت بربسته است. فقط ما نیستیم که اولدمن را به خاطر این نمایش حرفه ای می ستاییم و بی گمان در توزیع جوایز پایانی سال (۲۰۱۷) از وی توسط سازمان های متعدد دیگری هم قدردانی خواهد شد. به واقع جایزه ای که سران گردهمایی سینمایی پالم اسپرینگز به اولدمن می دهند، نه فقط یک عنوان مختص این فستیوال بلکه با هدف انگشت گذاشتن روی نام برترین بازیگر سال خواهد بود که در ادوار قبلی فستیوال هم نصیب نامداران و چهره های شناخته شده سینما شده است.

از این دست بازیگران می توان به کیسی افلک، جف بریجز، بردلی کوپر، دانی یل دی لوییس، کالین فرث، متیو مک کاناهی، شون پن، براد پیت و ادی ردماین اشاره کرد. از میان این جمع افلک، بریجز، دی لوییس، مک کاناهی، پن و ردماین پیش رفتند و جوایز اسکار خود را نیز در همان سال بردند و حالا باید دید در ارتباط با گری اولدمن چه روی خواهد داد. بازیگری که با درخشش در سینمای بریتانیا در دهه ۱۹۸۰ چهره ای متفاوت و عمیق و گاه روانی را از خود ساطع کرد و حتی به سال ۱۹۹۲ در «دراکولای براهم استوکر» ساخته درخشان فرانسیس فورد کاپولا نقش آن کنت معروف و هولناک و خون آشام رومانیایی را به خوبی ایفا کرد و در «لئون» فیلم جنایی استثنایی لوک بسون فرانسوی در سال ۱۹۹۴ هم درخشید. البته برای تعیین جایگاه اولدمن در انتخابات امسال اسکار باید تا زمان معرفی کاندیداها (دهه سوم دی ماه) صبر پیشه کرد ولی احتمال حضور او در جمع نامزدهای این جایزه بیشتر از امکان غیبت اوست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.