جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

مهدی کرم پور: سینما عوام‌زده شده، «سوفی و دیوانه» را اکران نمی‌کنم

سینما عوام زده شده است

مهدی کرم پور کارگردان در نشست نقد وبررسی سی امین جشنواره فیلم فجر در سینما پرس

سینماپرس: تهیه کننده و کارگردان سینما گفت: سینما عوام‌زده شده، «سوفی و دیوانه» را اکران نمی‌کنم.

به گزارش سینماپرس؛ مهدی کرم پور با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد که آخرین ساخته‌اش فعلا در سینماهای کشور به نمایش در نخواهد آمد زیرا او تمایلی به شرکت در اکران قمر در عقرب فیلم‌های سینمایی در این وقت از سال ندارد. مهدی کرم پور یک وضعیت رسانه‌ای را با خودآگاهی خاص خود روایت می‌کند. این خودآگاهی برآمده از ترکش‌های یک ویترین سینمایی در طی سال‌های اخیر است.

ویترینی که برای عده معدودی نان و آب و شهرت می‌آورد و باقی را به انزوا و تفکر می‌رساند، و این تفکر لازمه تغییر یک جریان تکراری و دمدمه عرضه و تقاضای رسانه‌ای است.
کرم پور در دلنوشته‌های سینمایی‌اش می‌گوید: امروز روز سینمایی‌ است که آن‌ها می‌خواهند و ما نمی‌خواستیم.

این «آن‌ها» چه کسانی هستند؟ کرم پور فیلم‌ساز پرکار مولفی نیست که بگوییم با این حرفش گوش‌ها را برای شنیدن تیز کند یا این که جنبشی به راه بیندازد. عده کمی از هنرمندان آب از سرشان می‌گذارد و این چنین مهار زبان را رها می‌کنند و بی پرده سخن می‌گویند. این خودآگاهی و خود انتقادی احتمال دارد ادامه یابد.

با اینکه مشی سیاسی جناب کرم پور به موازات جریان سیاسی حاکم است اما نمی‌توان این بی‌پرده سخن گفتن را از وادادگی و عصبانیت لحظه‌ای او دانست. هنرمندان و مواضع سیاسی آنها تا زمانی که محرک و پیش برنده آزادی آن‌ها در تولید آثارشان هست ادامه دارد اگر این روند ادامه نیابد، کم محلی، فراموش کاری مدیران و فرا گرفتن جریان‌های مافیایی رسانه‌ای در مقابل هنرمندان، همه این عوامل دست به دست هم می‌دهد که آستانه تحمل هنرمندان پایین بیاید و ویران گری کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.