یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

کرک داگلاس، بازیگری که ۱۰۱ ساله شد +عکس

کرک داگلاس

سینماپرس: بازیگر پرسابقه هالیوودی، "کرک داگلاس" برنده جایزه یک عمر دستاورد هنری آژانس فیلم امریکایی(AFI) و مدال ملی هنر، ۱۰۱ ساله شد.

به گزارش سینماپرس، "کرک داگلاس" پدر "مایکل داگلاس" دیگر بازیگر مشهور می باشد.

کرک داگلاس ۹ دسامبر ۱۹۱۶ در امستردام نیویورک به دنیا آمد. وی تاکنون سه بار برای جایزه اسکار نامزد شده اما آن را در بخش جایزه بدست نیاورده است. آکادمی اسکار البته در سال ۱۹۹۶ به خطار یک عمر فعالیت هنری از وی تقدیر کرد.  

کرک داگلاس

داگلاس سال ۱۹۳۸ از دانشگاه سنت لاورنس فارغ‌التحصیل شد و پیش از جنگ جهانی دوم و پس از آن نقش‌های کوتاهی را در برادوی ایفا می‌کرد تا اینکه در سال ۱۹۴۶ برای اولین بار وارد سینما شد.

نامزدی نقش اول اسکار برای فیلم "قهرمان" در نقش میدج کلی همهٔ نگاه‌ها را به سوی داگلاس فراخواند. در سال ۱۹۵۰ کرک در دو فیلم "مرد جوان با یک شیپور" و "باغ وحش شیشه‌ای" حضور یافت اما سال ۱۹۵۱ سال همکاری کرک داگلاس با سه کارگردان افسانه‌ای هالیوود بود که هر سه اثر نیز موفقیت‌هایی به همراه داشتند.

کرک داگلاس

"یک داستان کارگاهی" ساخته ویلیام وایلر، "در امتداد مرگ و زندگی" ساخته رائول والش و فیلم "تک خال در آستین" اثر بیلی وایلدر پرونده داگلاس را رنگین تر از گذشته کردند.

کرک داگلاس

"جدال در اوکی کرال"، "راه‌های افتخار"، "آخرین قطار گان هیل" و "اسپارتاکوس" از جمله مطرح ترین آثاری هستند که داگلاس در آنها به ایفای نقش پرداخته است. وی از سال ۲۰۰۸ به بعد دیگر جلوی دروبین نرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.