یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

استقبال عراقی‌ها از همایش تئاتر اربعین

همایش تئاتر اربعین

کیهان: مدیر همایش تئاتر اربعین ضمن گلایه از عدم همکاری ستاد اربعین با این همایش از استقبال مردم عراق از نمایش‌های ایرانی اجرا شده در پیاده‌روی نجف تا کربلا خبر داد.

نشست رسانه‌ای دومین همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین«روایت راهیان» با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی، مرشد میرزا علی نقال و پرده‌خوان، محراب محمدزاده دبیر اجرایی همایش و اهالی رسانه در تماشاخانه ماه حوزه هنری برگزار شد.


 در این نشست، زارعی با بیان اجرای ۷۰ هنرمند و شش گروه نمایشی بیان کرد: ما در مسیر نجف به کربلا یک تعزیه به زبان عربی و فارسی اجرا کردیم که با استقبال خوب زائرین امام حسین(ع) مواجه شد و این انگیزه برای من و همکاران در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ایجاد شد و دومین دوره آن را هم برگزار کردیم.

ما برای این دوره فراخوانی اعلام نکردیم اما به مراکز خود در استان‌ها اطلاع دادیم و هدف ما این بود که وحدت تشیع و تسنن عراق را در این همایش نشان دهیم.


وی اضافه کرد: مجموعا ۱۲ نمایش به دست ما رسید که از استان‌های مختلف هنرمندان قوی حضور داشتند که ۵ مجلس تعزیه به عربی و ۴ جلسه به زبان فارسی و پرده‌خوانی و مقتل‌خوانی را به همراه داشتیم و ۲ روز اجراهای خود را در شهر نجف انجام دادیم.

ما تعامل بسیاری خوبی با خود عراقی‌ها داشتیم ولی ما در این زمینه ضعیف عمل کردیم و من از کمیته فرهنگی اربعین گله دارم به این دلیل که قدمی برای همایش ما برنداشتند در صورتی که این ستاد باید خود متولی این برنامه‌ها باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.