دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

نماینده مجلس:

«یتیم‌خانه ایران» را ببینید/ توصیه ای به وزیر خارجه انگلستان!

یتیم خانه ایران

سینماپرس: در روزهای اخیر وزیرامور خارجه انگلیس به ایران سفر کرده است، در همین راستا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از مردم و سایر نماینده ها خواست، فیلم «یتیم‌خانه ایران» را مشاهده کنند.

به گزارش سینماپرس، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه ۱۸ آذرماه وارد ایران شده و با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو داشت. امروز محسن کوهکن در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در بخشی از نطق میان دستور خود، مردم و نمایندگان مجلس را به تماشای فیلم یتیم‌خانه ایران دعوت کرد و گفت: در آستانه سفر وزیر امور خارجه انگلستان توصیه می‌کنم که فیلم یتیم‌خانه ایران را حتما ببینید، بر هیات رئیسه مجلس واجب است که این فیلمی را که در ایران ساخته شده است ببینند؛ چراکه آنچه در این فیلم بر اساس اسناد تاریخی به تصویر کشیده شده، بیانگر این است که دولت انگلیس با اجرای برنامه‌هایش باعث مرگ ۹میلیون نفر شده است که اگر واقعیت داشته باشد که اسناد تاریخی آن را تایید می‌کند، دولت و مجلس باید علیه دولت انگلیس در مجامع بین‌المللی اقامه دعوا کند.

یتیم‌خانه ایران فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابواقاسم طالبی و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان محصول سال ۱۳۹۳ است. داستان این فیلم در فاصله سال ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ می‌گذرد و روایت می‌کند که در زمان احمدشاه قاجار، بر اثر قحطی ناشی از خیانت انگلیس‌ها، ۹ میلیون ایرانی جان باختند در حالی که آن زمان جمعیت ایران ۲۰ میلیون نفر بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.