دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

اولین نشست «سینماتک تهران» برگزار شد

اولین نشست «سینماتک تهران»

سینماپرس: اولین نشست «سینماتک تهران» ۱۹ آذرماه در سالن سوره حوزه هنری با حضور برنا دانش کارشناس مسایل آمریکا برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در این مراسم میهمانانی از اهالی رسانه، دانشجویان رشته سینما و علاقمندان به سینمای مستند حضور داشتند. در ابتدای مراسم دانش برنا روی سن رفته و با اشاره به اینکه شبکه نتفیلیکس یکی از شبکه های معروف دنیاست و مستند هایی با کیفیت تولید می کند درباره شخصیت راجر استون اظهار داشت:« در آمریکا به راجر استون می گویند سیاستمدار حقه باز. البته اغلب سیاستمداران آمریکایی کمابیش همین خصلت را دارند اما استون بسیار دغل باز است. راجر استون متولد سال ۱۹۵۲ میلادی است و خودش تعریف می کند وقتی کندی کاندید ریاست جمهوری بوده اولین حقه سیاسی اش را زده است. یعنی در حالی که تنها هشت سال داشته در مدرسه به دانش آموزان و هم کلاسی هایش گفته بود اگر رقیب کندی یعنی نیکسون رئیس جمهور شود تصمیم دارد تعطیلی روز شنبه مدارس را حذف کند و به این ترتیب دانش آموزان را علیه این کاندیدا شورانده و حتی به این ترتیب نظر والدین آنها را نیز عوض کرده است. او خود معترف است این اولین دروغ سیاسی است که عنوان کرده. »

دانش در ادامه  افزود:« استون البته بعدها و در سنین جوانی مشاور نیکسون شده و به او درباره مسایل سیاسی بسیار کمک می کند. معمولا رئیس جمهورهای آمریکا مشاوران بسیاری دارند در حال حاضر همه وزیران ترامپ به نوعی مشاوران او محسوب می شوند. در کشورهای اروپایی به این افراد وزیر گفته میشود اما در آمریکا وزرا همگی مشاوران ریاست جمهوری هستند و ترامپ هم پانزده مشاور دارد که علنی هستند و البته مشاورانی نیز دارد که چندان به چشم نمی آیند و پشت پرده کار می کنند. راجر استون  نیز یکی از همین افراد است که به صورت رسمی مشاور ترامپ محسوب نمی شود. او در سال ۲۰۱۵ مشاور ترامپ بود اما پس از مدتی از ستاد انتخاباتی او بیرون آمد. عده ای عنوان کردند که او اخراج شده اما خودش مدعی بود استعفا داده است. ترامپ در همان سال در برنامه اینترنتی الکس جونز شرکت کرده و از راجر استون دفاع کرد و او را دوست خود خطاب کرد. به احتمال بسیار زیاد این دو موضوع مهم در مستندی که خواهیم دید مطرح خواهند شد. »

دانش با اشاره به حقه های سیاسی استون در کمپین های مختلفی که حضور داشته گفت:« استون دروغگوی ماهری است و از شایعات به نفع خود و جریان سیاسی مطلوبش بهره برداری می کند. برای مثال ترامپ عنوان کرده است که باراک اوباما در آمریکا بدنیا نیامده و مسلمان است و با این حرف و این شایعه که هرگز برایش مدرکی ارائه نکرده توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. این شایعه درواقع ساخته و پرداخته ذهن استون است. او مهارت عجیبی در شایعه پراکنی و فریب افکار عمومی دارد و این موضوع را بارها و بارها به اثبات رسانده است. »

پس از پایان سخنرانی دانش مستند «راجر استون منو بگیر» به کارگردانی مورگان پهم،  دیلن بانک و دنیل دیمارو برای حضار به نمایش درآمد و با استقبال بسیارخوب دوستداران سینمای مستند مواجه شد. این مستند نود دقیقه ای مروری است بر زندگی سیاسی استون سیاستمدار و مشاور سیاسی بدنام آمریکایی. مستند «راجر استون منو بگیر» محصول سال ۲۰۱۷ شبکه معروف نتفیلیکس است.

پس از اتمام پخش فیلم دانش بار دیگر روی سن حاضر شده و گفت:« راجر استون پیش از انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرده بود داشتن ظاهر خوب برای یک کاندیدا مهم است و ترامپ ظاهری خوب و آراسته دارد و به همین خاطر احتمال موفقیت او بالاست. در این مستند که با هم دیدیم استون خیلی از خود تعریف کرد. او خود را از افراد موثر کمپین انتخاباتی ترامپ معرفی کرد در حالی که این موضوع صحت ندارد. او تنها یک دوست و یک مشاور بود و بعد از مدتی از این سمت نیز کنار گذاشته شد. »

دانش در پایان سخنرانی اش درباره فیلم و شخصیت راجر استون عنوان کرد:« راجر استون همانطور که در فیلم دیدیم مدعی بود که ترامپ شخصیت بهتری به نسبت هیلاری کیلینتون داشت و به همین خاطر توانست بازی انتخابات را از رقیب اصلی اش ببرد. او همچنان طرفدار جریان فکری ترامپ است. استون معتقد است بدنام بودن بهتر از بی نام بودن است و این موضوع در سیاست های رفتاری و کرداری اش کاملا مشخص است. »

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.