سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

معاون صدای رسانه ملی:

نیازمند تأسیس رشته «سلامت و رسانه» هستیم

حمید شاه آبادی

سینماپرس: حمید شاه‌آبادی، معاون رئیس سازمان صدا و سیما در امور صدا که به عنوان سخنران در اختتامیه جشنواره پیشگیری از سوانح سخن می گفت بر نقش رسانه ملی در آموزش و اطلاع رسانی در حوزه پیشگیری از حوادث تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، شاه‌آبادی با بیان اینکه رادیو به‌عنوان رسانه اول باید در قبل، حین و بعد از حادثه نقش خود را ایفا کند گفت: متاسفانه  حجم حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کشور عظیم و بنیان‌کن است و در سوانح مختلف بخشی از، جمعیت بین ۱۵ تا ۴۵ سال کشور به‌ عنوان جمعیت جوان از بین می‌روند. معاون صدای رسانه ملی با تأکید بر عزم ملی همه ارگان‌ها و مردم برای پیشگیری از حوادث و سوانح خاطرنشان کرد: جایی که، اطلاع‌رسانی و آموزش مطرح می‌شود، رسانه ملی پرچم‌دار است و هیچ‌کسی نمی‌تواند جای رسانه ملی را در میان مخاطبان بگیرد. شاه‌آبادی با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه، برنامه‌سازان صدا و دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر در موضوع پیشگیری از سوانح و حوادث تصریح کرد: این جشنواره برای نخستین بار به‌منظور پیشگیری از سوانح و حوادث در کشور برگزار شده است و امروز اگر ۳۸۰ برنامه‌ساز آثار خود را ارائه دادند و داوران عرصه رقابت را فراهم کردند و امیدواریم در جشنواره بعدی شاهد حضور چندین برابری باشیم تا این چالش بزرگ را مدیریت کنند.

معاون صدای رسانه ملی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه، گفتن و تکرار مداوم، اقدام معنی‌دار را رقم می‌زند و این امر نیازمند کار زیاد است تأکید کرد: ما نیازمند تلفیق اقدامات سلامت‌محور با هنر و تأسیس یک بین رشته با عنوان «سلامت و رسانه» هستیم و تا زمانی که چهره‌های دانشگاهی نداشته باشیم که هر دو عرصه را بشناسند نمی‌توانیم آثار فاخر تولید کنیم.

وی افزود: معاونت صدا و به ویژه رادیو سلامت این حرکت را آغاز کرده‌اند و کمپین‌های بعدی از جمله «حادثه قابل‌پیگیری است ایمن زندگی کنیم» را کلید زده‌اند. شاه‌آبادی در ادامه از آمادگی رسانه ملی برای پیشگیری از حوادث و سوانح در نوروز سال ۹۷ خبر داد و تصریح کرد: ما تمام‌قد آماده هستیم تا برای نوروز ۹۷ برنامه‌های متمرکز از جمله کمپین ملی برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز راه‌اندازی کنیم. وی افزود: حادثه‌ها در ۲۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد و باید در این زمینه یک اقدام عملیاتی و جدی برای کاهش تصادفات در نوروز ۹۷ رقم بزنیم.

معاون صدای رسانه ملی در پایان تأکید کرد: رسانه ملی بیانگر مطالبات مردم است و این امر یکی از مأموریت‌های اصلی ما برای پیشگیری از حوادث به شمار می رود.

گفتنی است مراسم اختتامیه نخستین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث با حضور حجت‌الاسلام موسوی مقدم قائم‌مقام رئیس رسانه ملی، حمید شاه‌آبادی معاون صدا، صدیقه اعتماد سعید مدیر رادیو سلامت، عبدالناصر همتی رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران، علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر، ایرج حریرچی قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور، سید امیرحسین قاضی‌زاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی، برخی از نمایندگان مجلس، مسئولان کشوری و هنرمندان و بازیگران در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار شد. در این مراسم از برگزیدگان نخستین جشنواره پیشگیری از سوانح قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.