سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹

علیخانی از پدیده پولشویی در سینما انتقاد کرد

عبدالله علیخانی

سینماپرس: عبدالله علیخانی گفت: سینما محلی برای عرض اندام افرادی شده که معلوم نیست پول ها را به واسطه پولشویی از کجا می آورند!

به گزارش سینماپرس؛ عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما در خصوص وضعیت مخاطب شناسی توسط فیلمسازان طی سال های اخیر و چگونگی جذب مخاطب گفت: همیشه می توان اثری را مورد قبول دانست که رضایت نصف به علاوه یک در خروجی آن صدق کند و اگر پایین تر از این قاعده بیاید یعنی روندی معکوس و شکست خورده داشته است. در چند سال اکثر قریب به اتفاق کارگردان ها و تهیه کنندگان به علت حرفه ای نبودن، به مخاطب توجه نداشتند و بدون حساب و کتاب و بر مبنای اصول و قاعده مشخصی دست به تولید زدند.

وی افزود: تهیه کنندگان حرفه ای هم یا بیکار شدند و یا عمدا کار نمی کنند و در نتیجه آن محلی برای عرض اندام و فعالیت افرادی ایجاد شده که معلوم نیست پول ها را بواسطه پولشویی از کجا می آورند و در اصل به هیچ چیز در تولید توجه نمی کنند. عدم توجه به مخاطب و مردم در راس این بی توجهی قرار دارد.

علیخانی ادامه داد: این عده بر مبنای دلخواه و هر آن چیزی که ملکه ذهنشان است فیلم می سازند که خروجی آن بسیاری از فیلم هایی است که فروش بالایی ندارند و نکته جالب اینکه سریعا از واژه فیلمسوزی استفاده می کنند؛ در صورتی که مردم آنها را پس زده اند و واژه فیلمسوزی در اینجا معنا ندارد.

 این تهیه کننده عنوان کرد: به نظر من سینما در سال گذشته با در نظر گرفتن همه شرایط، از نظر تعداد مخاطب با مشکل مواجه بوده است؛ چون  به مخاطب به عنوان اصلی ترین رکن توجه ویژه ای نمی شود.

وی بیان کرد: این نمونه فیلمسازان آثار مسئول پسند و خودپسند می سازند که اصلا ربطی به فیلم مردم پسند ندارد و نتیجه آن فروش و جذب مخاطب ۱۰ درصدی از حدود یکصد فیلمی است که در سال تولید می شود.

علیخانی در پایان خاطر نشان کرد: تولید فیلمی مخاطب پسند باعث می شود که سینمادار خودش به در خانه شما بیاید و خواستار اکران فیلمتان شود، نه اینکه به دنبال سینمادار و سالن راه بیفتید و اگر فیلم فروش و مخاطب خوبی نداشت از واژه فیلمسوزی بهره ببرید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.