سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷

پوشش تصویری کن در "شب‌های شفاهی"

جشنواره کن

سینماپرس: پوشش تصویری جشنواره های سینمایی بزرگ بین المللی و اطلاع از برنامه های جاری در آنها شاید برای سینما دوستان اهمیتی مانند پخش جام جهانی فوتبال برای فوتبال دوستان داشته باشد. تلویزیون قصد دارد اولین قدم در این زمینه را در برنامه «شب‌های شفاهی» بردارد.

به گزارش سینماپرس، آنقدر که فیلم‌های ینگه دنیا برای سینما دوستان کشورمان آشنا است، جشنواره‌های آن قسمت از جهان چندان شناخته شده نیست. از اسکار گرفته تا کن و ونیز و برلین، تنها اخباری کوتاه در رسانه ملی منتشر می‌شود و همین باعث شده مخاطبان عام تلویزیون تصور واضحی از این جشنواره‌ها نداشته باشند. تنها چیزی که از این فستیوالها می‌شنویم گاهی شکوه و گاهی سیاستهای پشت پرده آنها است. اما گویا قرار است تلویزیون با برنامه «شبهای شفاهی» کمی جدی تر به این موضوعات بپردازد!

محمود گبرلو مجری برنامه «شبهای شفاهی» پرداختن به موضوعات سینمایی خارج از مرزهای کشورمان را از برنامه‌های «شبهای شفاهی» می‌داند. وی در این باره گفت: «گفتگوهای تصویری اینرنتی با کارشناسان و سینماگران ایرانی در کشورهای مختلف از برنامه‌های ما در «شبهای شفاهی» است و قصد داریم حتماً از میهمانان تلفنی خارج از کشور چه ایرانی و چه غیر ایرانی در رابطه با موضوعات برنامه استفاده کنیم.»

این مجری در مورد پوشش جشنواره‌های خارجی نیز گفت:  «یکی دیگر از برنامه‌های جدیدمان این است که با جشنواره کن یا جشنواره ونیز ارتباط مستقیم داشته باشیم. متاسفانه ما هیچ وقت از واقعیت سینمای ایران در خارج از کشور مطلع نیستیم و همواره یک تعداد خبر محدود را خود سینماگران به صورت سلیقه ای به خبرگزاری‌ها و جراید می‌دهند.»

با این اوصاف باید تا ماه بهمن و جشنواره برلین که نزدیک ترین جشنواره بزرگ بین‌المللی از نظر زمانی است منتظر بمانیم و ببینیم این وعده برنامه «شبهای شفاهی» چقدر به واقعیت نزدیک می‌شود.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.